دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دستگاه دیپلماسی در بحران اوکراین هوشمندانه عمل کرد



دولت در حمایت از مبتلایان به بیماری‌های نادر اراده و عزمی خلل‌ناپذیر دارد


تهران – ایرنا – رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کرد:…


  • پیشنهادات غیر بودجه‌ای از چرخه بررسی در صحن علنی حذف شد

    تهران – ایرنا – رییس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی در بحران اوکراین فعالانه و هوشمندانه عمل کرد.


    محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایرنا با اشاره به اتفاقات اخیر در اوکراین گفت: اتفاقات و حوادث امنیتی مختلفی در منطقه اتفاق افتاده و می‌افتد اما آنچه که مهم است این است که ما بتوانیم از این اتفاقات به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.


    نماینده مردم یزد در مجلس افزود: این اتفاقات و حوادث امنیتی هم تهدید هستند و هم فرصت، اما تهدید یا فرصت بودن آنها به نحوه مواجهه دستگاه دیپلماسی با این وقایع بستگی دارد.


    رییس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با بیان اینکه ایران نمی‌تواند نسبت به حوادث و اتفاقات منطقه و جهان بی‌تفاوت باشد و موضعی اتخاذ نکند اظهار داشت: به عنوان مثال در زمان اشغال عراق و افغانستان موضع ایران این بود که آمریکایی‌ها نباید در منطقه حضور داشته باشند لذا حضور نظامیان آمریکایی را یک تهدید قلمداد می‌کردیم.


    جوکار خاطرنشان کرد: در مورد بحران اوکراین هم به عنوان یک مسئله در منطقه شرق، ایران رویکرد فعالی به نفع منافع ملی و مصالح کشور دارد.


    وی افزود: در شروع این بحران اوکراین موضوع گیری دستگاه دیپلماسی فعالانه و هوشمندانه بود.


    رییس کمیسیون شوراها تاکید کرد: مجلس هیچ گاه از جنگ حمایت نمی‌کند،جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد صلح، برادری و دوستی در جهان و خواستار پایان درگیری‌ها است. در بحران اوکراین باید بتوانیم به نفع منافع و مصالح ملی عمل کنیم.


  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *