دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پنتاگون پوتین بیش از نیمی از نیروهای مستقر در مرزها را وارد

نیویورک- ایرنا – یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیش از نیمی از نیروهای مستقر خود در مرزها را وارد اوکراین کرده است.


یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که پوتین بیش از ۵۰ درصد از نیروهای مستقر خود در نزدیکی مرزهای اوکراین را وارد خاک این کشور کرده است.


این مقام پنتاگون توضیح داد: این ۵۰ درصد اکثرا شامل نیروهای رزمی است.


این مقام آمریکایی که رسانه های آمریکایی نام او را بیان نکرده اند، تصریح کرد بدون شک پوتین باید این نیروها را تامین کند.


این مقام پنتاگون اضافه کرد تخمین دقیقی از واحدها یا گروهان های روسیه در اوکراین ندارم. اما می توانم بگویم پوتین بیش از ۵۰ درصد از نیروهای مستقر خود در نزدیکی مرزها را وارد اوکراین کرده است.


وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد امروز همانطور که اوکراین مشغول مقابله شجاعانه و مغرورانه در مقابل حمله بی دلیل و بی رحم روسیه است، من با سومین کمک نظامی بی سابقه ریاست جمهوری آمریکا به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار برای ارائه فوری به اوکراین موافقت کرده ام.


بلینکن ادامه داد این بسته شامل سلاح های دفاعی مرگبار بیشتر برای کمک به اوکراین جهت مقابله با تهدید های زرهی، هوایی و غیره که با آن مواجه شده است، می باشد. این نشانه دیگری مبنی بر حمایت آمریکا از اوکراین همزمان با دفاع آنها از کشور مستقل، شجاع و سرافراز است.


جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا  به بلینکن دستور داده بود تا حداکثر ۳۵۰ میلیون دلار برای حمایت فوری از دفاع اوکراین اختصاص دهد.


یک مقام دولت آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که جدید ترین کمک نظامی ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین شامل سیستم های ضد زرهی، ضد هوایی، سلاح های کوچک، مهمات با کالیبرهای مختلف، جلیقه ضد گلوله و تجهیزات مرتبط برای حمایت از نیروهای خط مقدم اوکراین در مقابله با حملات بی دلیل روسیه است.


وی افزود: آمریکا و متحدان و شرکای آن برای تسریع کمک های امنیتی به اوکراین با یکدیگر متحد هستند.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.


رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.


آمریکا تاکنون تحریم‌هایی علیه بانک ها و موسسات مالی آمریکا و نیز شرکت روسی خط لوله گاز نورد استریم ۲  اعمال کرده است. واشنگتن همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، سرگئی لاوروف وزیر خارجه ، سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را تحریم کرده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *