دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استاندار تهران شهرداری حق استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای

تهران- ایرنا- استاندار تهران با تاکید براینکه شهرداری حق استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز ندارد، یادآورشد: عقل حکم می کند که منابع آبی را به بخش شرب اختصاص دهیم.


به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان تهران افزود: باید برای مواجهه با روزهای کم آبی برنامه ریزی کرد و متوجه بود که عمده مصرف این مایع حیات در بخش کشاورزی است از همین رو مدیریت در این حوزه باید با جدیت دنبال شود.


وی با بیان اینکه شهرداری حتی در یک مورد نیز حق استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز را ندارد، یادآورشد: عقل حکم می کند که منابع آبی را به بخش شرب اختصاص دهیم و سپس منابع را صرف بخش کشاورزی کنیم.


منصوری با بیان اینکه در تهران ۳۳ درصد منابع برای شرب و بهداشت و مابقی برای کشاورزی و صنعتی استفاده می شود، تاکید کرد: پس از تامین منابع آبی بخش آشامیدنی، می توانیم به فکر تامین منابع آب کشاورزی باشیم.


استاندار تهران بر لزوم توجه به مدیریت بحران پیش از وقوع حادثه تاکید کرد و گفت: متاسفانه ما مدام غفلت مدیریتی داریم و از تجربیاتمان نیز درست استفاده نمی کنیم در حالی که در منطقه ای قرار گرفته ایم که به لحاظ ابتلا به حوادث طبیعی شرایط خاصی دارد.


وی خاطرنشان کرد: تهران به واقع استان خاصی است و به نسبت وسعت جمعیت و ظرفیت های مستقر در آن باید مدیریت مناسبی در حوزه بحران آن داشت.


منصوری ادامه داد: تمام راه های اصلی کشور به تهران ختم می شود و نزدیک ۱۵ میلیون نفر ساکن آن هستند از همین رو باید کار جدی در آن برای پیش از وقوع، حین و پس از مدیریت بحران انجام داد.


استاندار تهران بر لزوم آماده باش تمامی نهادهای مرتبط با ستاد بحران با عید نوروز و تعطیلات آن تاکید کرد و گفت: پیش بینی بودجه بحران باید در شهرداری ها نهادینه شود و معاون عمرانی استانداری در صورت نبود این سر فصل در بودجه شهرداری های استان، برنامه پیشنهادی را تصویب نکند.


وی تاکید کرد: بسیاری از شهرداری ها حداقل امکانات برای مواجهه با بحران را ندارند در حالی که هر حادثه ای خسارت مادی و معنوی بسیاری به دنبال دارند و گاه این میزان خسارت غیر قابل جبران است.


منصوری اعلام کرد: در وهله بعد باید سامانه مدیریت واحد بحران با اجرای متکثر پیش بینی کرد تا در زمان وقوع بحران یک نهاد و مرکز مدیریت برنامه ها و اقدامات را در دست داشته باشد اما دستگاه های مختلف با دستور و سیاست آن، کارها را اجرا کنند و پیش ببرند.


استاندار تهران به موضوع گسل های این استان اشاره کرد و گفت: باید ملاحظاتی خاص برای ساخت بناهای جدید داشت و از همین رو نیز در خصوص گسل ها و خطرات مترتب به آن، دستورالعملی تدوین و به شهرداری ها ابلاغ شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *