دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رییس جمهور ظرفیت های تهران مسقط برای رشد روابط اقتصادی به

تهران – ایرنا – رییس جمهور گفت: مناسبات ایران با عمان خوب است اما در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری زمینه توسعه بیشتری وجود دارد و ظرفیت‌های قابل توجه هر دو کشور می‌تواند در رشد روابط اقتصادی و تجاری به کار گرفته شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان با تشکر از دعوت رسمی سلطان عمان برای سفر وی به این کشور، گفت: بدون تردید این تعاملات می‌تواند در تحکیم روابط دو کشور و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مؤثر باشد.


رییس جمهور با اشاره به اینکه مواضع دولت عمان مواضعی خوب و متین بوده است و تفاوت قابل توجهی با رفتار برخی کشورهای منطقه دارد، خاطر نشان کرد: توجه عمان به فلسطین و یمن و مسائل منطقه قابل توجه است.


رئیسی با تاکید بر اینکه در نگاه دولت عمان توجه به امنیت منطقه، جهان اسلام و مظلومان غرب آسیا وجود دارد، بیان داشت: مناسبات ما با عمان مناسبات خوبی است اما در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری زمینه توسعه بیشتری وجود دارد و ظرفیت‌های قابل توجه هر دو کشور می‌تواند در رشد روابط اقتصادی و تجاری بکار گرفته شود.


رئیسی همچنین با دعوت از سلطان عمان برای سفر به تهران، تأکید کرد: اراده و سیاست ما در جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری با کشورهای دوست به ویژه عمان است.


از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از همسایگان قدردانی می‌کنیم


«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از همسایگان، اظهار داشت: روابط ممتازی بین دو کشور ایران و عمان وجود دارد که در طول تاریخ بر پایه اعتماد متقابل، احترام و همکاری‌های مثبت به سود امنیت منطقه و جهان بوده است.


وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: سفر شما به عمان سفری تاریخی خواهد بود و اهداف هر دو ملت را محقق خواهد کرد. همیشه از روحیه عمل‌گرایانه شما که در همه کارهایتان دارید حمایت می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد رویکرد شما را در گسترش روابط عملیاتی کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *