دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر خارجه مصر خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه شد


P>به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، احمد حافظ سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد، سامح شکری تماس تلفنی از سوی «گیر پترسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دریافت کرده است.


وی افزود: وزیر خارجه مصر در این گفت وگوی تلفنی بر تمایل مصر برای پیشبرد فرآیند سیاسی در سوریه و پایان بخشیدن به بن‌بست سیاسی در این کشور تأکید کرده و گفته است که باید به شکلی بحران سوریه حل شود که این کشور بر تمام اراضی خود حاکمیت داشته باشد و استقلال تصمیمات سیاسی این کشور نیز حفظ شود و به پیامدهای بحران انسانی بر مردم سوریه پایان دهد.


بر اساس این گزارش، پترسون نیز در این تماس تلفنی، وزیر خارجه مصر را در جریان اقدامات و تماس های فعلی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه قرار داده است.


با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.


دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *