دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رهبران اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونتسک


P>به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از “سی ان ان”، رهبران اتحادیه اروپا به تصمیم رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک واکنش نشان داده و این تصمیم را محکوم کردند. 


اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب در اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی اوکراین و توافق‌نامه‌های مینسک است. 


در همین حال، چارلز میشل رئیس شورای اروپا در توییتی گفت: اتحادیه اروپا و شرکای آن با اتحاد، قاطعیت و همبستگی واکنش نشان خواهند داد. 


ادگارس رینکوویچ وزیر خارجه لتونی نیز تصمیم مسکو را محکوم کرد و خواستار وضع فوری تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو شد. 


رینکوویچ روز دوشنبه در توییتی نوشت: لتونی این اقدام تجاوزکارانه را محکوم می‌کند و خواهان پاسخ قوی [بین المللی] است. اتحادیه اروپا باید فوری تحریم‌ها را اعمال کند. 


پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


رئیس جمهور روسیه این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.  


به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر دوشنبه در گفت وگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، آن‌ها را از نتایج نشست شورای امنیت روسیه در مورد بررسی وضعیت منطقه دونباس باتوجه به درخواست سران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک آگاه کرد. 


به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد. 


منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *