دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کشتی حامل گندم در بندر امام خمینی ره پهلو گرفت

اهواز – ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: یک فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۶۳هزار تن گندم روز شنبه در اسکله غلات بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت.


امید جهان نژادیان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:محموله این کشتی در مدت سه روز به صورت یکسره توسط ناوگان حمل ونقل جاده‌ای به نقاط مختلف کشور حمل خواهد شد.
وی با بیان اینکه این محموله گندم وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است افزود:چند فروند کشتی دیگر حامل گندم در مسیر بندر امام خمینی(ره) هستند که در چند روز آینده در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) پهلو خواهند گرفت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه واردات و تخلیه گندم در بندر امام خمینی(ره) در اسفند ماه سرعت می‌گیرد افزود: برای کاهش هزینه‌های تمام شده گندم وارداتی ، هیچ یک از محموله های گندم در انبارهای بندر امام خمینی(ره) رسوب نخواهد شد و به صورت یکسره به مناطق مختلف کشور حمل می‌شود.
جهان نژادیان با بیان اینکه واردات غلات(گندم ، برنج ، روغن خام خوراکی و شکر) مورد نیاز کشور طبق برنامه سفارش و خریداری شده است افزود: ذخایر غلات به خصوص گندم در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.
حدود ۸۵درصد غلات و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور به صورت فله از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.
از ابتدای سال جاری تا ۲۶ بهمن ماه حدود ۱۶ میلیون تن کالای اساسی در  بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد رشد نشان می‌دهد.
خشکسالی شدید در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و کاهش تولیدات کشاورزی کشور به خصوص گندم ، برنج ، ذرت ، میزان واردات کالاهای اساسی درسال جاری را افزایش داده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *