دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کرونا پلتفرم های جدیدی به جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد

تهران – ایرنا – مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گفت: سال گذشته به دلیل کرونا، پلتفرم‌هایی درباره نحوه تصویربرداری آثار و پخش آن در فضای مجازی برنامه‌ریزی کردیم و امسال هم فرایند دیگری به جشنواره اضافه شده که طی آن شاهد افزوده شدن پلتفرم‌های جدیدی به جشنواره تئاتر فجر بودیم.


به گزارش ایرنا از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رضا بصیرت افزود: با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا فراز و فرودهایی داشت، بخشی از تئاتر در زمان بحران تعطیل شد، بخشی پس از واکسن کنترل شد و دوباره سالن‌ها باز شدند و ما در آن زمان جشنواره‌های استانی را برگزار کردیم که مقدمه‌ای برای برگزاری تئاتر فجر بود.


نمی‌شود گفت ما در تئاتر تحت تاثیر کرونا نبودیم، این بیماری  مثل بقیه فعالیت‌ها در تئاتر هم خلل ایجاد کرد و برنامه‌ریزهای ما را تغییر ‌داد. ما نمی‌دانستیم که در نهایت به خاطر شرایط تماشاگر خواهیم داشت یا خیر. با گسترش زیر ساخت‌های سال گذشته در فرایند انتخاب آثار، تعداد هیات انتخاب بیشتر شد و بخش ملل هم که سال گذشته توقف داشت به جشنواره اضافه و ما  از حضور کشورهای اطراف و همسایه بهره بردیم.


کرونا پلتفرم‌های جدیدی به جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد


مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی درباره برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه توضیح داد: اصرار دیگر ما تفکیک بخش اختتامیه و افتتاحیه در دو شهر مختلف بود که بخش افتتاحیه را برای مشارک بیشتر استان‌ها در شهر یزد برگزار کرده و جوایز بعضی بخش‌ها از جمله عکس و پوستر را در آنجا اهدا کردیم و زمان افتتاحیه را کاهش دادیم چرا که پیش از این، این مراسم خیلی طولانی برگزار می‌شد.


وی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت در برگزاری جشنواره گفت: با همکاری این وزارت خانه از همه مهمان‌ها تست پی سی آر و آزمایش انجام شده و برای تسهیل در این فرایند مهمانان بخش ملل و شهرستان‌ها را همه در یک هتل اسکان دادیم.


چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه از ۱۵ بهمن ماه در یزد آغاز شد اختتامیه این رویداد ساعت ۱۸ امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه در تالار وحدت برگزار می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *