دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روسیه پیشرفت های قابل توجهی در مذاکرات وین حاصل شده است

وین – ایرنا – رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد اظهار داشت که پیشرفت‌های قابل توجهی در جریان گفت‌وگوها حاصل شده است.


به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف یکشنبه شب در توئیتی نوشت  که اعضای برجام و آمریکا در غیاب ایران امشب برای ارزیابی آخرین وضعیت مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند. وی افزود: همه ارزیابی ها مثبت بود و پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات حاصل شده است.


ایالات متحده آمریکا پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی دولت سابق این کشور از برجام هیاتی را به ریاست رابرت مالی نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران به وین اعزام کرده تا در خصوص چگونگی بازگشت دوباره این کشور به برجام رایزنی کند.


مالی تاکنون جلسات متعددی را با اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در غیاب ایران برگزار کرده اما دولت متبوعه او تاکنون اقدام ملموسی را در راستای جبران اقدامات غیرقانونی دولت سابق صورت نداده است.


دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و یکی از طولانی ترین ادوار مذاکرات بشمار می‌رود. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران امروز با روسای برخی هیات‌های مشارکت کنندگان در گفت وگوها دیدار کرد.


در مجموع، جلسات در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار می‌شود و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *