دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شناسایی پیکر مطهر شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان

تهران – ایرنا – پیکر مطهر شهید مدافع حرم «امیرعلی محمدیان» پنج سال پس از شهادتش کشف و شناسایی شد.


به گزارش  خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا از «ایثار»،  گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند پیکر این شهید را که در اسفند سال ۱۳۹۵ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده بود کشف کنند.


شهید محمدیان متولد سال ۱۳۷۱ از نیروهای بسیجی داوطلبی بود که برای دفاع از حرم عمه سادات به سوریه رفت که پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند تا اینکه چندی پیش پس از سال‌ها انتظار خانواده‌اش از گمنامی درآمد.

مراسم تشییع شهید محمدیان در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ از فلکه اول دولت آباد به سمت مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار می‌شود.


همچنین پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، در محل سکونتش در شهرک شهید بروجردی صبح روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب سلام‌الله علیها تشییع و در قطعه شهدای مدافع حرم – قطعه ۵۰ خاکسپاری می‌شود.


امیرعلی محمدیان در آذر ماه ۱۳۷۱ به دنیا آمد. مادرش نصیبه ابراهیمیان می گوید: از پنج شش سالگی شروع به حفظ آیات قرآن کرد، چون به استعداد او پی بردم، نامش را در کلاس قرآن مسجد محله نوشتم. همه ی دل خوشی اش رفتن به مسجد بود. در هیات ها تا دیروقت، فعالیت می کرد. در تعزیه ها شرکت می نمود و اشقیاخوان بود، و به سبب درشتی هیکلش نقش (شمر) را به او می دادند.


با شروع جنگ در سوریه آرام و قرار نداشت. معتقد بود در مکتب امام حسین (ع) درس آزادگی یاد گرفته است و دلش راضی نمی شود و به خاندان پیامبر (ص) اهانت شود.


امیرعلی، دلش هوایی حرم شده بود. وقتی با مخالفت من، برای رفتن به سوریه روبرو شد، حرفی به من زد که تسلیم شدم. گفت که: از بین سه فرزندی که خدا به شما عنایت کرده نمی خواهی که یکی شان را قربانی حضرت زینب کنی؟


مدت زیادی در سوریه نماند که در اسفند ۱۳۹۵ خبر شهادتش را آوردند. یکی از دوستانش برای ما تعریف کرد و گفت: «دشمن که حمله کرد که هر کدام از ما پناه گرفتیم امیرعلی پایش تیر خورد و روی زمین افتاد. خواستیم کمکش کنیم، نگذاشت. گفت: بروید من خودم را به شما می رسانم، اما دیگر کسی خبری از او ندارد.» مادرش ادامه می دهد: امیرعلی خیلی حضرت فاطمه (س) را دوست داشت و همیشه می گفت: دلم می خواهد مثل خانم گمنام باشم.!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *