دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

زوج جوان سینمای ایران روی بال های چله سیمرغ

تهران- ایرنا- همزمان با شروع به کار چهلمین جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری ایرنا ویژه نامه‌ای تحت عنوان «چله‌سیمرغ» برای این جشنواره چاپ می‌کند که در پنجمین شماره آن به نقد و بررسی فیلم «دسته‌دختران» و «بی‌مادر» پرداخته و عکس روی جلد آن را نیز زوج جوان سینمایی ایران به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، پنجمین شماره از ویژه نامه سینمایی چله سیمرغ امروز شنبه ۱۶ بهمن ماه همزمان با آغاز به کار ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، از سوی خبرگزاری ایرنا میان حاضران در خانه جشنواره فیلم توزیع شد.


در صفحه نخست این ویژه نامه، یادداشتی بر فیلم دسته دختران می خوانیم که جنگجویان بدلهجه عنوان گرفته است. ویژه نامه امروز چله سیمرغ، تصویر پر بازدید زوج سینمایی ایران یعنی فرشته حسینی و نوید محمدزاده را به عنوان عکس اصلی خود برگزید.


از آنجا که فرشته حسینی در فیلم دسته دختران نقش آفرینی کرده است، به نظر می رسد این بازیگر افغانستانیِ متولد ایران، یکی از شانس های دریافت جایزه بهترین بازیگر در جشنواره چهلم فجر باشد.


زوج جوان سینمای ایران روی بال‌های «چله‌سیمرغ»


در صفحه دوم این ویژه نامه جشنواره ای به نمراتی می رسیم که منتقدان به فیلم های ملاقات خصوصی و موقعیت مهدی داده اند.


زوج جوان سینمای ایران روی بال‌های «چله‌سیمرغ»


نقد فیلم بی مادر هم در این شماره مورد توجه چله سیمرغ قرار گرفته و در نهایت فعالیت پنج زن سینمای دفاع مقدس هم تحلیل شد.


ایرنا به عنوان یکی از رسانه های مستقر در خانه جشنواره فیلم فجر، پیشگام چاپ این ویژه نامه میان دیگر رسانه های حاضر در خانه جشنواره محسوب می شود.


به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور ۲۲  فیلم در بخش «سودای سیمرغ»، ۱۰ فیلم در بخش «فیلم کوتاه» و هشت فیلم در بخش «مستند» از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، برگزار می‌شود. فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *