دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

منصوریان گل ایران استرالیایی زدیم

سرمربی تیم فولاد خوزستان معتقد است تیمش به سختی توانست برابر گل گهر گل تساوی را به ثمر برساند.


به‌گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان پس از تساوی تیمش برابر گل گهر سیرجان در نشست خبری اظهار کرد: بازی بسیار باکیفیتی بود. از شروع آمدنم به فولاد، یکی از بازی‌های خوب ما بود که ما و گل‌گهر به نمایش گذاشتیم. جای‌گیری‌های بازیکنان‌مان فوق‌العاده خوب بود و تنش‌هایی که بوجود می‌آمد برمی‌گشت به ۳ دفعه قبل که دو دفعه با آلومینیم آمدم و یک دفعه با فولاد. راجع به این موضوع صحبتی نمی‌کنم چون دوستان حساس هستند و ما را محروم می‌کنند. البته جریمه مالی مهم نیست اما وقتی محروم می‌کنند تیم از دست می‌رود.


او افزود: در مجموع شخص داور وسط و داوران خوب بودند. گلمان در دقایق آخر، ایران – استرالیایی بود، زحمت کشیدیم و جان کندیم تا توپ گل شد. در یکی، دو صحنه کمک داور سمت ما خیلی قشنگ ادامه بازی داد که من روی خط بودم. به آقای بای و تیمش خسته نباشید می‌گویم. چون محسن فروزان دوست من است و باهوش است. او گلری است که قهرمانی برای فولاد آورده است. خیلی تلاش کردیم و به کمک داور گفتیم دروازه‌بان سابق ما بوده و می‌دانیم با دوپای کامل بیرون نمی‌آید و یک پای خود را روی خط نگه می‌دارد. این هنرش است اما داوران باید باهوش‌تر باشند.


منصوریان گفت: کیفیت داوری فوق‌العاده بالا بود. ۶-۷ موقعیت به آن‌ها داد و ۵-۶ موقعیت به ما داد و به خاطر نوع فیزیکش در ارتفاع هم مسلط بود. ما پنالتی خودمان را از دست دادیم جدا از اینکه آقا محسن توپ را گرفت مقداری باید دقت بیشتری می‌کردیم. او دروازه‌بان پنالتی‌گیری است و ما به خروجش اعتراض داریم اما جدا از خروجش هم قبلاً پنالتی‌های زیادی را هم گرفته و سابقه هم دارد. به بچه‌ها هم گفتم به این دروازه‌بان باید در ارتفاع گل بزنید.


سرمربی فولاد خوزستان افزود: می‌توانستیم بازی را ۲ بر ۲ کنیم بعد به بازی قطری رو بیاوریم که به آن‌ها مسلط باشیم اما با این وجود به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. ما به نقطه‌ای پیش می‌رویم که یک خانواده شویم و این اولین هدف من در دستور کار مربیگری است. قبل از رسیدن به ایده‌آل تاکتیکی، باید به ایده‌آل روحی روانی برسیم. بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند. گل گهر خیلی خوب و با کیفیت بازی کرده و امروز دو تیم نمایش خیلی خوب و زیبایی داشتند.


وی ادامه داد: به نظرم نتیجه ۲ بر ۲ می‌توانست عادلانه باشد اما بچه‌های ما در نیمه اول و دقایقی در نیمه دوم اینقدر اصول تاکتیکی را رعایت می‌کردند که من خودم لذت می‌بردم. تحت فشار گذاشتن گل گهر در سیرجان خیلی سخت است. از ارتفاع صفر در ارتفاع ۲ هزار متر بازی می‌کنیم و به تیم خودم و تیم گل گهر خسته نباشید می‌گویم.


منصوریان گفت: از فوتبال امروز لذت بردم و گل گهر اگر باهوش بود می‌توانست بازی را ببرد اما تما فشار را گذاشتیم که با یک امتیاز از اینجا برویم. بازیکنانم جان‌فشانانه فوتبال بازی کردند و در دو سه دقیقه آخر همه خوب بودند و ما نهایت استفاده را از تجربه اشکان در دقایق آخر بردیم. بازی ما را از بازی احساسی درآورد و به بازی ریتم داد. ۱۰-۱۲ دقیقه اشکان بازی کرد اما به اندازه ۹۵ دقیفه برای ما مثمرثمر بود. هفته آینده با نفت مسجد سلیمان بازی داریم که بازی با این تیم‌ها دشوار است و بازی بسیار سختی برابر این تیم داریم.


منصوریان در مورد افتادن کنت دروازه‌بان تیمش روی زمین و ارائه تاکتیک او به بازیکنان گفت: وقتی عقب بودیم این اتفاق افتاد چون بچه‌ها رفتند در قالب احساسات و می‌خواستیم تاکتیک‌هایی به آنها بگویم. چون شاه مهره ما اشکان بود و گفتم عیبی ندارد وقت را بکشید یکی دو دقیقه اما این کار را که تمرینش را کردیم، انجام بدهیم. گل ها را با روش تمرینی زدیم و پنالتی را هم تمرینی گرفتیم اما دوست داشتم توپ ساسان گل بشود چون خیلی تمرین کرده بودیم.


سرمربی فولاد خوزستان در مورد غیبت عارف آقاسی گفت: یادآوری کنم فردا سالگرد یکی از بهترین هافبک های تاریخ استان مازندران، آقا نادر دست نشان است. در مورد عارف، بعد از 3 بازی که انجام دادیم، استنباط ما این بود که او یک فضای ریکاوری ذهنی داشته باشد و تلنگری به خودش بزند. امروز هم شکل تیم طوری بود که شش هفت بازیکن جوان آوردیم. عارف استعداد باشگاه است و با توجه به اینکه قراردادش تمام شده هم سعی می کنیم او را حفظ کنیم اگر او و مدیر برنامه اش با باشگاه به توافق برسد. وقفه را ایجاد کردم که به خودش بیاید و یک ستون خوب برای تیم ما باشد. عارف صد درصد در برنامه های ما جا دارد. خودم از آقای قلعه نویی خواستم او را دعوت کند به تیم ملی. مستلزم این است که خود و مدیر برنامه‌اش با باشگاه به توافق برسد.


منصوریان درباره روند رو به رشد تیمش نیز گفت: اول مسائل روحی روانی را جلو گذاشتیم. اعتماد به‌نفس در تیم ما از بین رفته بود و بازیکنان یک سقوط روحی داشتند. تمام روزهایی که وقت داشتیم کار تاکتیکی کردیم و به بازیکنان گفتیم که سطح بعضی از آن‌ها از آسیا بالاتر است و پلکانی می‌رویم جلو و امیدواریم لیگ را با بهترین نحو تمام کنیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *