دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دل پر استاد بزرگ شطرنج ایران ملی پوش نه حقوق دارد و نه اردو

استاد بزرگ شطرنج ایران می‌گوید دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارد و شاید در مسابقات انتخابی برای بازیهای آسیایی شرکت نکند.


مسعود مصدق‌پور در گفت و گو با ایسنا، در مورد مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج اظهار کرد: چند وقت دیگر مسابقات انتخابی تیم ملی شروع می‌شود. برای بازی‌های آسیایی سه نفر که مستقیم انتخاب شده‌اند و در این انتخابی دو نفر دیگر مشخص می‌شوند. برای این‌ منظور سه مرحله مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود و نفرات نهایی هر مرحله به همراه سه منتخب به فینال راه پیدا می‌کنند. در فینال از بین ۱۲ تا ۱۴ نفر ۲ نفر برای تیم ملی انتخاب خواهند شد.


این شطرنج‌باز در مورد حضور خود در این انتخابی‌ها گفت: در این چند سال اخیر کم کم انگیزه‌ام را از دست داده‌ام. سالهایی بوده که در تیم ملی انتخاب شده‌ام یا قهرمان رده‌های سنی بودم اما حمایتی نشدیم. دل خوش و انگیزه ۱۰۰ درصدی ندارم که بخواهم در این انتخابی‌ها شرکت کنم. شاید اصلا در انتخابی‌ها شرکت نکنم.


استاد بزرگ شطرنج ایران افزود: سالهای قبل به لحاظ شطرنج رو به پیشرفت بودم اما اینقدر از سوی فدراسیون حمایت نشدم و یا مسابقات برگزار نشد که رفته رفته درجه‌ام کاهش یافت و انگیزه‌هایم کمتر شد. البته شیوع کرونا هم مزید بر علت شد. اکنون طرز فکرم این شده که چرا اینهمه تلاش کنم برای انتخابی تیم ملی که تنها دو نفر انتخاب می‌شوند. خیلی انگیزه‌ ندارم که بخواهم به عنوان ملی‌پوش انتخاب شوم. البته ملی‌پوش بودن هم فایده ندارد نه حقوقی دارد و نه اردویی برگزار می‌شود. در این دو سال اخیر فقط یک اردو گذاشتند و مربی هم یک ارمنی بود که بازیکنان تیم ملی خیلی او را قبول نداشتند.


قهرمان لیگ برتر سال گذشته در مورد سطح لیگ شطرنج و مبلغ قراردادها اظهار کرد: قراردادهای ما نسبت به ورزش‌های دیگر خنده دار است. البته لیگ اخیر هم با کیفیت نبود. اختلاف تیم ما (تیم قهرمان) با سایر تیم‌ها خیلی زیاد بود. در صورتی که در سالهای گذشته در لیگ اساتید خارجی داشتیم، بازی‌ها سخت بود و تا دور آخر شانس قهرمانی هیچ تیمی مشخص نبود اما امسال فقط برگزار کردند که صرفا بگویند لیگی هست. ما هم به عنوان بازیکن مبلغی که با تیم‌ها می‌بندیم باب دلمان نیست اما مجبوریم.


وی افزود: باید به عنوان یک بازیکن که حقوق و درآمد آنچنانی نداریم با رقم‌های پایین‌تر هم بازی کنیم. حتی اگر یک سال هم بازی نکنی و بخواهی سال بعد تغییرات را در مبلغ قرارداد ببینی این اتفاق نمی‌افتد. قراردادهای ما به نسبت لیگ‌های ورزشی سایر رشته‌ها خیلی کم است. در کشورهای دیگر مبلغ قرارداد در لیگ‌ها زیاد است با اینکه از کشور دیگری وارد لیگ آنها می‌شویم، قرارداد امسال حدودا نزدیک ۱۰۰۰ دلار بود. 


او به حضورش در لیگ شطرنج ترکیه اشاره کرد و گفت: سال قبل در لیگ دسته یک ترکیه بازی کردم و تیممان به لیگ برتر راه پیدا کرد. فکر می‌کنم حداقل قرارداد آنها در لیگ برتر برای یک هفته از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود. این لیگ در تابستان برگزار می‌شود و هنوز برنامه آن مشخص نیست. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *