دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

منطقه گرگان بلوچستان سرزمین شگفت انگیز باغ های معلق و برکه

ایسنا/سیستان و بلوچستان منطقه “گرگان بلوچستان” در شهرستان نیکشهر ، سرزمینی ناشناخته و منحصر به فرد و مقصدی هیچان انگیز برای مسافران است.


هر آنچه که از گرگان در ذهن ها متصور می شود منطقه ای در شمال کشور با آب و هوایی سرد و جنگل های سرسبز است، اما شاید تاکنون کم تر هموطنی تصور این را داشته باشد که در سرزمینی به خشکی و سختی سیستان و بلوچستان، منطقه ای با جذابیت ها و زییایی های خارق العاده ای به اسم “گرگان” وجود داشته باشد.


ترکیبی از خلق نقاشی زیبا از جانب خداوند در کُنج دورترین نقطه از ایران با میوه های ارگانیک ، زیبایی های شگفت انگیز ، کوه های نوک تیز و آبشار فیروزه ای، شگفتانه ای را از طبیعت دلپذیر و بکر “گرگان” بوجود آورده است.


“گرگان” نام منطقه ای در حدود ۵۰ کیلومتری شهر نیکشهر است که برای سفر به آن باید از دل کوه های پر پیچ و خم و خوش آب و هوای در محدوده روستاهای زهک ، تهرک ، سرگرانی ، کشیگ ، هیتک ، رونگ ، اورنگ ، راوگ ، حاجی آباد ، حواران ، دشتاندر ، مهبان ، سرخکلوت ، تیتران دن و گورگتان گذر کرد.


این منطقه جلوه ای زیبا و شگفت انگیز از طبیعت بکر و گمنام سیستان و بلوچستان است که وجود باغ های معلق در دامنه کوه ها و حاشیه رودخانه های فصلی و برکه های فیروزه ای ، گستره ای از زیباهای چشم نواز طبیعی را بوجود آورده است که می تواند دل هر گردشگری را مجذوب خود کند و تداعی کننده گرگان شمال کشور برای هموطنان باشد.


جاده پر پیچ و خم و دلهره آور این منطقه ، جاده چالوسی دیگر را برای هر بیننده ای تداعی می کند که در لابه‌لای این جاده می توان طبیعت سرسبز ، چشمه های زلال و باغات سرسبز با میوه های سردسیری را در کنار فرهنگ غنی و اصیل مردمان مهمان نواز و خوش قلب منطقه گرگان را نظاره گر بود.


به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری نیکشهر، گرگان از مناطق ثبت شده هدف گردشگری با ۱۵ پارچه آبادی و بیش از ۱۰۰ نقطه تفریحی است که وجود باغات انار ، انجیر ، نخیلات و آبشار و برکه های فیروزه ای، طبیعتی جذاب را در این منطقه خلق کرده است.


امیری گفت: آبشار ۲۵ متری گرگان از بارزترین جلوه های طبیعی در این منطقه است که در هوای تابستانی جنوب سیستان و بلوچستان هر گردشگری را مجذوب خود می کند.


زیبایی های کم نظیر نیکشهر در پس کرانه های سواحل مکران، در اوج محرومیت ها ، می تواند مقصدی شگفت انگیز و رویایی برای مسافران و گردشگران باشد.


نیکشهر با قرار گرفتن در قلب بلوچستان و همسایگی با بندر چابهار بعنوان کانون توسعه شرق کشور ، در صورت توجه به زیر ساخت های آن بویژه در حوزه راه های ارتباطی و اتصال مخابراتی می تواند در پشتیبانی از شهر بندری چابهار و میزبانی از مسافران نقش بسزایی داشته باشد.


منطقه "گرگان بلوچستان" سرزمین شگفت انگیز باغ های معلق و برکه های فیروزه ای


منطقه "گرگان بلوچستان" سرزمین شگفت انگیز باغ های معلق و برکه های فیروزه ای


منطقه "گرگان بلوچستان" سرزمین شگفت انگیز باغ های معلق و برکه های فیروزه ای


منطقه "گرگان بلوچستان" سرزمین شگفت انگیز باغ های معلق و برکه های فیروزه ای

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *