دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

احتمال یک طرفه شدن چالوس و هراز اعلام ممنوعیت های ترافیکی جاده ها

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد که جلسات تشریفاتی مشکل آلودگی هوا را حل نخواهد کرد. 


به گزارش ایسنا، آسمان تهران همچنان خاکستری است و هشدار پشت هشدار از سوی هواشناسی، مدیریت بحران و … برای وضعیت آلودگی هوا صادر می‌شود. پای آمبولانس‌های اورژانس به میادین اصلی شهر بازشده و پایگاه‌های آن نیز در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند. مدارس و برخی دانشگاه‌ها نیز فعالیتشان را به شکل غیرحضوری ادامه می‌دهند تا شاید بارانی ببارد و بادی بوزد و از حجم این آلودگی کاسته شود. 


در این میان اما صحبت از برخی ترک فعل‌ها نیز “https://www.isna.ir/news/1401092819110/%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D9%81%D8%B9%D9%84-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%DA%A9%D9%87″>مطرح شده و برخی معتقدند که عدم توجه به برخی الزامات قانونی سبب آلودگی هوای تهران و چند کلانشهر دیگر کشورمان شده است. موضوعی که سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز به آن باور دارد و معتقد است که اگر قانون هوای پاک به درستی انجام شده بود، امروز بسیاری از مشکلات وجود ندارد.


سردار رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: به نظر من مجموعه‌ای که باید بحث برخورد با آلودگی هوا را انجام دهند باید با جدیت بیشتر و با طرح‌های کاربردی‌تر کار خود را انجام دهند. شما ببینید اگر همین قانون هوای پاک که قدرالسهم و وظایف همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را مشخص کرده است در سال‌های اخیر به طور کامل و به درستی اجرا شده بود، امروز اتفاقات خوبی می‌افتاد. اما متاسفانه همین مقدار هم اجرا نشد و باعث این وضعیت شده که شهری با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت امروز دچار مشکل آلودگی هوا شده است. 


رئیس پلیس تهران با تاکید بر اینکه برای حل مساله آلودگی هوا، کار فراتر از جلسه‌های تشریفاتی است، گفت: باید کار را فراتر از چنین جلسه‌های تشریفاتی پیش ببریم که در انتهای جلسه هم مدارس را تعطیل اعلام کنند. این‌ها مشکل را حل نمی‌کند.


رحیمی درباره اقدامات پلیس و اینکه چرا پلیس نسبت به پلمب صنایع آلاینده اقدام نکرده است، گفت: آنچه که سهم پلیس و وظیفه پلیس است، این است که ما در بحث معاینه فنی و برخورد با کسانی که فاقد معاینه فنی هستند اقداماتی را انجام دهیم که در این حوزه با جدیت و با کمک شهرداری اقدام می‌کنیم. همچنین در صورت رویت خودروهای دودزا و آلاینده نیز ماموران ما با آن برخورد قانونی را انجام می‌دهند. پلمب صنایع آلاینده نیز موضوعی است که ما آمادگی کمک به اجرای آن را داریم، اما این وظیفه اصلی وزارت صمت است که باید این اقدامات را انجام داده و مسئولیت برعهده آنهاست. 


فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اجرای طرح زوج و فرد از در منازل نیز به ایسنا گفت: اجرای این طرح نیز یک مسکن مقطعی است و اگر از ما خواسته شود، ما آن را اجرا می‌کنیم.


وی با تاکید بر اینکه پلیس وظایف خود در مورد آلودگی هوا را به خوبی انجام داده است، گفت: اگر ما انتقادی را مطرح می‌کنیم، برای این است که همه دستگاه ها باید با کمک هم کار کنند تا بتوان مشکل آلودگی هوا را حل کرد. 


روز گذشته نیز سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در نشستی خبری با تاکید بر اینکه معضل آلودگی هوا با جلسه حل نمی‌شود، گفته بود: «خودروی فرسوده آلودگی بیشتری هم تولید می‌کند و طبیعی است که ایمنی کمتری هم دارد، اما متاسفانه به روند اسقاط خودرو هیچ توجهی نمی‌شود. امروز ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فرسوده است. از طرفی دیگر متوسط سرنشینان وسایل نقلیه در هر خودرو یک و نیم نفر به ازای هر وسیله است و این یعنی بیشتر از ۷۰ درصد وسایل نقلیه ما تک سرنشین هستند. حتی تاکسی‌ها هم دیگر یک مسافر سوار می‌کنند. همین موارد هم هست که سبب آلودگی هوا هم می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *