دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قاتل نامرئی جان ۲ تن را در نیاوران گرفت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از بروز حادثه گاز گرفتگی در یک واحد مسکونی خبر داد و گفت: متاسفانه طی این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.


سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ساعت ۱۲:۰۷ امروز (۲۶ بهمن) یک مورد حادثه گاز گرفتگی در یک ساختمان در محله نیاوران تهران، ابتدای کوچه ناطقیان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام و بلافاصله ایستگاه شماره ۶۱ از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شد.


وی با اشاره به اینکه این حادثه در یک ساختمان شش طبقه دو واحدی رخ داده است، اظهارکرد: بر اساس مشاهده همکاران، همسایگان که از عدم پاسخ دهی یکی از واحدهای طبقه اول نگران شده بودند، در خانه را باز کرده بودند. پس از حضور عوامل آتش‌نشانی و اورژانس مشخص شد که سه نفر شامل یک خانم و دو آقا در خانه حضور داشتند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر افزود: دو تن از این افراد فاقد علائم حیاتی بودند اما آقای جوان‌تر که علائم حیاتی ضعیفی داشت به مرکز درمانی منتقل شد. خانم و آقای دیگر نیز علی‌رغم تلاش همکاران اورژانس جان خود را از دست دادند.


ملکی با تاکید بر اینکه علت اصلی فوت افراد پس از بررسی کارشناسان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد، اظهار کرد: اما با توجه به حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی‌ محل مشاهده شد که بخاری دارای نقص فاحش در دودکش و عدم خروج آلاینده‌ها است که می‌تواند عامل این حادثه باشد. در این حالت احتمال انتشار گاز مونوکسید کربن بسیار زیاد است و علائم افرادی که جان خود را از دست داده بودند نیز حاکی از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بود.


وی با اشاره به اینکه این عملیات ساعت ۱۳:۵۲ دقیقه به پایان رسیده است، توصیه کرد: از هموطنان عزیز خواهش می‌کنم که با توجه به سرد شدن هوا هیچ اقدام عجولانه‌ای در جهت گرم کردن محیط خانه انجام ندهند و از عدم وجود نقص در دودکش بخاری و سایر نواقص در دیگر وسایل گرمایشی مطمئن شوند. به گفته او نقص در دودکش بیشترین درصد در وقوع حوادث ناشی از گاز گرفتگی را دارد.


بیشتر بخوانید:


“https://www.isna.ir/news/1401102516602/%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF”>با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید


ملکی در خاتمه تاکید کرد: درواقع حدود ۸۰ درصد حوادث ناشی از گاز گرفتگی به نقص دودکش‌ها مربوط می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *