دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تسهیلات را برای فضای کسب وکار سم می دانیم

ایسنا/همدان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تسهیلات را برای فضای کسب و کار سم می‌دانیم، گفت: باید متقاضی نیز از حداقل های سرمایه گذاری خود استفاده کند چراکه تسهیلات صرف سرمایه گذار را تنبل خواهد کرد اما اگر سرمایه گذار تاحدودی آورده داشته باشد حداقل دلسوزی را برای کار خود خواهند داشت و دولت نیز آنها را حمایت می‌کند.


یوسف شعبانی دوشنبه ۱۲ دی‌ماه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال بانوان شهرستان بهار، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیتی که در بخش دولتی وجود دارد توانایی مواجهه با بیکاری موجود در بخش خصوصی را ندارد که راهکار حل این معضل احیای مشاغل خانگی و خانواده محور شدن فعالیت‌های کسب و کار  است.


وی یادآورشد: سرانه درآمد خانواده ها با حضور خانواده و اعضای خانواده باید ارتقاء یابد و از ظرفیت موجود در هر منطقه بهره ببریم در این رابطه نیز دولت حمایت لازم را خواهد داشت.


وی با بیان اینکه امسال پاشنه کشیده از مجتمع های کسب وکار و خوشه های مربوط به حوزه صنعت معدن حمایت خواهیم کرد، افزود: در سال جاری از چهار مسیر شامل مشاغل خانگی، تسهیلات توسعه روستایی با نرخ ۶ درصد، تسهیلات تبصره ۱۶ با نرخ ۴ و تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ شناور   به متقاضیان کسب و کار تسهیلات پرداخت می‌شود  که باید در این رابطه آگاه سازی اذهان عمومی از منابع دولتی سرعت بگیرد و بخشداران، اهالی روستاها را نسبت به این موضوع آگاه کنند.


شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی در استان همدان دارای ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات بودیم، اضافه کرد: از این میزان اعتبار تاکنون ۵۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی آن نیز پرداخت خواهدشد.


وی پرداخت تسهیلات توسعه روستایی با نرخ ۶ درصد را یکی دیگر از جمله تسهیلات پرداختی به متقاضیان دانست و گفت: در رابطه با تسهیلات توسعه روستایی دارای ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم که افراد متقاضی می توانند طرح های خود را ارائه دهند.


این فرد مسئول یادآور شد: از سهم ۱۶۰۰ میلیارد تومانی تبصره ۱۶ استان همدان عدد آنچنانی فعلا به ما ابلاغ نشده اما افراد طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند تا با ابلاغ آن برای پرداخت این تسهیلات اقدام شود.


شعبانی خطاب به بانوان این جلسه خاطرنشان کرد: هر کدام از شما بانوان که در حوزه تعاون، دارای ایده، پیشنهاد و سرمایه گذاری باشند تسهیلات ویژه ای خاص به آنها پرداخت می‌شود.


وی با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ملایر تصریح کرد: در این سفر ۱۰۰ میلیارد تومان برای مبل منبت شهرستان ملایر اعتبار اختصاص داده شد که به طور قطع اگر شهرستان بهار نیز بخواهد در رابطه با دریافت تسهیلات برای این شهرستان نیز اقدام خواهد شد و تنها شرط آن خواستن و فشار آوردن است.


از فرصت بانوان برای راهنمایان تور استفاده می‌شود


مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان هم با بیان اینکه در حوزه گردشگری بانوان نیز می‌توانند فعال باشند، گفت: در حوزه گردشگری به عنوان راهنمایان تور آمادگی داریم از فرصت بانوان استفاده کنیم.


معصوم‌علیزاده با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان در حوزه گردشگری فاقد سقف اعتباری بوده و هر فردی که طرحی مناسب در حوزه گردشگری داشته باشد، آمادگی داریم تسهیلات لازم را به او پرداخت کنیم و اگر در این طرح‌ها متقاضی بانوان باشند به طور قطع برند خاصی در طرح گردشگری با عنوان “بانوان فعال در حوزه گردشگری” ایجاد خواهد کرد.


وی همچنین با بیان اینکه حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه های مختلف در دستور کار است، یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اتفاقات خوبی در زمینه تسهیلات، آموزش و نمایشگاه ها افتاده است.


معصوم‌علیزاده با اشاره به موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی تصریح کرد: وزیر میراث فرهنگی در سفر اخیر خود به شهرستان‌های نهاوند و ملایر قول مساعد داد این موضوع را پیگیری کند و به طور قطع به زودی نتیجه آن را به اعلام خواهد کرد.


وی در رابطه با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز خاطرنشان کرد: در رابطه با تسهیلات برای احداث و تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی فعال  موجود فرصت مناسبی برای استفاده از این تسهیلات بوده و از متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات حمایت و کمک  خواهیم کرد ضمن اینکه این تسهیلات بدوم سقف اعتباری است.


معصوم‌علیزاده در ادامه با تاکید بر حضور بانوان هنرمند در عرصه صنایع دستی در دوره های آموزشی نیز یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار معاونت صنایع دستی قرار گرفته که در چند حوزه این مباحث آموزشی را پیش ببرند تا برگزاری این دوره های آموزشی به بازار فروش هنرمندان صنایع دستی سطح استان کمک بسیاری کند.


وی این دوره های آموزشی را در زمینه برندسازی، بازاریابی، بسته بندی و فروش و آشنایی با بازار فضای مجازی دانست و گفت: از بانوان هنرمند حوزه صنایع دستی درخواست داریم برای تکمیل پروسه کار خود با شرکت در این دوره های آموزشی اقدام کنند.


مدیر صندوق کارآفرینی استان همدان هم با بیان اینکه صندوق کارآفرینی شهرستان بهار عملکرد قابل قبولی داشته، میانگین تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی همدان را در سال جاری نسبت به سال گذشته چهار برابر برشمرد و تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال در شهرستان بهار  ۱۵.۵برابر سال گذشته رشد اعتبار داشتیم یعنی بیش از ۱۵۰ تا ۱۶۰ درصد تسهیلات پرداختی انجام شده  که این عملکرد بسیار قابل قبولی است. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *