دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تزریق ۷ میلیارد تومان به هیئتهای ورزشی و سمنهای جوانان یزد

ایسنا/یزد استاندار یزد وضعیت ورزش این استان در مقایسه با سایر استان های صنعتی و معدنی، مناسب ندانست و اعلام کرد: ظرف یکی دو هفته آینده مبلغی قریب به ۷ میلیارد تومان جهت تزریق اولیه نقدیندگی در بین هیئت های ورزشی و تقویت سمن های جوانان صورت می گیرد.


“مهران فاطمی” در نشست با فعالین حوزه ورزش و جوانان، هیئت های ورزش و مسئولین سمن های حوزه جوانان گفت: حوزه فعالیت ها و ماموریت های اداره کل ورزش و جوانان استان، مهم و گسترده و جنس مخاطبین در ارتباط با این مجموعه با جنس مخاطبین سایر ادارات متفاوت و عمدتا جوانان هستند.


استاندار ادامه داد: متاسفانه در دهه های گذشته زیرساخت های حوزه مسائل فرهنگی، ورزشی و جوانان ما در تراز ظرفیت های موجود در استان رشد و توسعه نیافته است. 


وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی موجود در استان، افزود: وضعیت ورزش استان یزد در مقایسه با سایر استان های صنعتی و معدنی، مناسب نیست و بنده در جریان مسائل و مشکلات دستگاه های فرهنگی و ورزشی استان قرار دارم‌.


استاندار در ادامه یکی از تصمیمات اتخاذ شده در استان در راستای حمایت از فعالیت های حوزه ورزش را تشکیل صندوق توسعه ورزش عنوان و خاطرنشان کرد: در گام نخست مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شد که اعتباراتی از این محل بین برخی از شهرستان ها توزیع شد.


فاطمی با بیان اینکه توزیع اعتبار از محل این صندوق در شهرستان یزد محقق نشده است، تصریح کرد: ظرف یکی دو هفته آینده مبلغی قریب به ۷ میلیارد تومان به اداره کل ورزش و جوانان تزریق می شود تا در پرتو آن، تزریق اولیه نقدیندگی در بین هیئت های ورزشی و تقویت سمن های جوانان صورت گیرد.  


وی در ادامه با اشاره به عزم جدی استان برای پیگیری سازوکارهای قانونی به منظور تامین منابع پایدار مالی برای فعالیت حوزه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی استان، گفت: در این راستا برای نخستین بار در استان، در شورای برنامه ریزی و توسعه اختصاص ۲۰ درصد از مبلغ دریافتی استان از محل یک درصد فروش معادن و ۱۵ درصد حقوق دولتی به برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به تصویب رسید.


استاندار خاطرنشان کرد: مبلغ مذکور تحت نظارت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دستگاه های فرهنگی بین مجموعه های فعال در این حوزه توزیع و از این طریق منبع پایداری برای پوشش بخشی از فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ایجاد می شود.


فاطمی اضافه کرد: در قالب انعقاد تفاهم نامه هایی فی ما بین ادارات فرهنگی و ورزشی و شهرداری ها نیز می توان مبالغی از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه فعالیت های حوزه ورزش و جوانان هدایت کرد.


استاندار افزود: امید است مجموعه تمهیدات استان برای حمایت مالی از فعالیت های حوزه ورزش و جوانان بتواند گشایشی را ایجاد کند.


وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولین استان را حل دغدغه های موجود در حوزه آب دانست و گفت: حیات، رشد، تثبیت و مانایی یزد که مهد پرورش ما، نیکامان ما و فرزندان ماست وابسته به وجود “آب” است.


استاندار با بیان اینکه امروز انتقال آب به یزد یک امر ضروری، واجب و عینی برای حیات یزد و نه برای توسعه آن است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه انتقال آب از دریا به استان به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد که تامین اعتبار در شرایطی که دولت با مشکلات مالی روبرو است کاری سخت و نشدنی محسوب می شود.


فاطمی با اشاره به گلایه مندی های مردم استان در خصوص عدم انتفاع مناسب استان از فعالیت معادن، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم دولت مقرر شد مبلغ حاصل از حقوق دولتی معادن در مدت ۱۰ سال؛ به شرکت ذیصلاح پرداخت شود تا این شرکت خط انتقال آب به استان را اجرا کند.


وی با بیان از محل خط اول انتقال آب ۶۵ میلیون مترمکعب آب وارد استان می شود، گفت: ظرفیت آب انتقالی از دریا به استان تقریبا سه برابر ظرفیت آب انتقالی از محل خط اول است و آب ورودی به استان از محل دریا، در بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و صنعت غیر آلاینده و پاک مصرف خواهد شد.


استاندار  در بخش دوم سخنانش به سفر آیت الله رئیسی؛ دومین مقام عالی و اولین مقام اجرایی کشور به استان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ دی ماه اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم سفر رئیس جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان است.


فاطمی با بیان اینکه این طرح به طول ۸۴۰ کیلومتر و با قطر لوله ۲۰۰۰ میلی متر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سه نقطه یعنی از سمت دریا، نقطه وسط خط و از استان، به طور همزمان آغاز می شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *