دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مخبر درگذشت وزیر پیشین اقتصاد را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت مرتضی محمدخان وزیر پیشین اقتصاد را تسلیت گفت.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمد مخبر روز دوشنبه در بخشی از این پیام نوشت که درگذشت خدمتگذار دلسوز «مرتضی محمدخان» موجب تاسف و تاثر شد.


معاون اول رئیس جمهور در ادامه به خدمات ارزنده وزیرپیش اقتصاد در دوران مسئولیتش اشاره کرد و گفت که آن مرحوم از بازماندگان انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی بود و سابقه همراهی با امام خمینی(ره) را در نوفل‌لوشاتو داشت.


مخبر در پایان از درگاه احدیت برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.


محمدخان وزریر اقتصاد دولت ششم و از مدیران اقتصادی کشور پانزدهم آبان ماه در سن ۷۴ سالگی درگذشت.


وی سیاست‌مدار، حقوق‌دان، اقتصاددان و مدرس دانشگاه ایرانی و معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بوده است،


محمدخان از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور و  از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۸ معاون سیاسی وزارت کشور بود و در فاصله سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ بعنوان رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد. محمدخان در دولت ششم از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ وزیر امور اقتصادی و دارایی و از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه بود. 


وی پیش از این  معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس رسمی دادگستری استان تهران در گروه صنعت و فن و رئیس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری بوده‌است.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *