دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

طرح مانع زدایی از صنعت برق کشور مانع حمایت از فعالان گردشگری

تهران – ایرنا – معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح «مانع‌زدایی از صنعت برق کشور» را مانع حمایت از فعالان گردشگری دانست و خواستار بازنگری مجلس شورای اسلامی در برخی موارد این طرح شد.


به گزارش ایرنا از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، علی‌اصغر شالبافیان روز دوشنبه درباره طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محض اطلاع از این طرح، مکاتبات و رایزنی‌های خود را با هدف حمایت از صنعت گردشگری آغاز کرده است.


 معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: صنعت گردشگری در سال‌های اخیر از بحران‌های متعدد اثرگذار بر این صنعت، آسیب‌های زیادی را متحمل شده و به‌ ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا و استمرار شرایط همه گیری، تاب‌آوری این صنعت و کسب و کارهای فعال در آن به شدت کاهش یافته است.


شالبافیان افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری به‌ عنوان یک بخش اقتصادی پیشران، دارای اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر اجزای مختلف زنجیره تامین خود است، حمایت از فعالان این حوزه دارای اهمیت بسیاری است.


وی تصریح کرد: در این راستا تعرفه‌های انرژی تاسیسات گردشگری یکی از مولفه‌های مهم مشوق‌های بخش گردشگری است که افزایش آنها علاوه بر افزایش بهای تمام‌شده خدمات گردشگری، موجب کاهش مشوق‌های سرمایه‌گذاری شده و انگیزه‌های سرمایه‌گذاران را برای ایجاد تاسیسات گردشگری در کشور کاهش می‌دهد.


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: این درحالیست که طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان «مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» رویکرد حمایتی نداشته و تصویب نهایی و ابلاغ آن موجب افزایش قابل ملاحظه تعرفه‌های این بخش شده و پایداری اقتصادی فعالان آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، از طرفی این موضوع با رویکرد حمایتی ماده ۸ قانون توسعه که به‌عنوان قانون خاص صنعت گردشگری برای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تعرفه‌های برق این بخش را مطابق تعرفه بخش صنعتی درنظر گرفته است، تطابق نداشته و حتی با رویکرد حمایتی مجلس و نمایندگان محترم نیز مغایرت دارد، به‌طوری‌که اثرات مخرب آن بر این بخش آسیب‌دیده روشن نشده است.


وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار این بخش و جلوگیری از تبعات و التهابات ناشی از اجرای طرح مذکور، امیدواریم پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر بازنگری برخی از موارد این طرح مدنظر قرار گیرد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما