دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حذف معلمان مهرآفرین از رتبه بندی مغایر با قانون است

تهران – ایرنا – عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عبارت «اجرای حکم رتبه بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» مندرج در آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، با نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مغایر قانون تشخیص داده شد.


به گزارش ایرنا، علی کریمی فیروزجایی روز دوشنبه درباره سرنوشت بررسی اصلاحات آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان در هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس نظر این هیات که متشکل از حقوقدانان برجسته و با سابقه است، بخشی از آئین نامه، مغایر قانون تشخیص داده شده و باید اصلاح شود.  


 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: براساس نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود، عبارت «اجرای حکم رتبه بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود» مغایر قانون تشخیص داده شده و توسط دولت باید به نحوی اصلاح شود که در هیئت مذکور تأیید شود.


فیروزجایی تأکید کرد: بنابراین اینکه آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان تا پیش از این شامل معلمان طرح مهرآفرین نمی‌شد، بر اساس این نظر هیات بررسی و تطبیق مجلس، مغایر قانون است و باید اصلاح شود.  


وی درباره فرآیند اصلاح این آئین‌نامه هم گفت: با توجه به اینکه مغایر قانون بودن این بخش از آیین‌نامه به صورت رسمی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود، هیات دولت باید این آیین نامه را اصلاح و مجدد برای بررسی به مجلس ارسال کند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *