دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سازمان قضایی نیروهای مسلح به دنبال پیشگیری از وقوع جرم است

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: این سازمان قبل از آنکه بخواهد به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی کند بیشتر به دنبال پیشگیری از وقوع جرم است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین “احمدرضا پورخاقان” روز شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: معتقدیم حتی یک نفر در بین این نیروها اگر انحراف از معیار پیدا کند و مرتکب جرم شود این خسارت به نیروهای مسلح و امنیت کشور وارد شده است.


وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح مخزن اطلاعات و اسرار نظام هستند و صیانت از آنان لازم است گفت: آمارها نشان می‌دهد نیروهای مسلح کشور ما کمترین جرایم را بین نیروهای مسلح دنیا دارند زیرا آنها تربیت شده مکتب حسینی هستند و فرمانده کل قوا، ولی فقیه عادل و جامع الشرایط است.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند اقتدار و سلامت نیروی مسلح باید حفظ شود و سازمان قضایی باید از قوای مسلح کشور صیانت کند.


وی ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی به عنوان یک دادگاه اختصاصی برای رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح و کارکنان وزارت اطلاعات تشکیل شده است که وظیفه بسیار خطیری برعهده دارد چون نیروهای مسلح ماهیت‌ ارزشمندی در هر کشور است.


حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان گفت: نیروهای مسلح ما فقط یک نیروی نظامی نیست و هر کجا نیاز به مجاهدت و حضور آنها باشد با تمام وجود حضور پیدا می‌کنند که نمونه آن حضور نیروهای نظامی و انتظامی در میدان کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده است.


وی بیان کرد: هنوز فراموش نمی‌کنیم صحنه‌ای که سرهنگ ارتشی خم شد و آن پیرزن روستایی پا بر پشت او گذاشت و سوار کامیون شد که این اوج افتخار جمهوری اسلامی است نیروی نظامی مقتدر آن در مقابل دشمن “اشداء علی الکفار” و در مقابل مردم “رحماء بینهم” است.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از سردار شهید همدانی یاد کرد و افزود: افراد نفوذی خبیث و مزدور غرب که خودباختگی پیدا کردند، نتوانستند بار امانت انقلاب اسلامی را سالم به مقصد برسانند و راه مستقیم را ادامه دهند لذا از قطار انقلاب پیاده شدند و جسارت کردند به‌ویژه  که اخیرا فتنه‌گران فتنه سال ۸۸ دوباره از غارهای مخوف و لانه‌های وحشناک خود سر درآوردند و زهر خودشان را به این شهید عزیز و عزیزان مشابه آن ریختند.


وی گفت: نیروهای سپاه و جان برکفان نیروی انتظامی در هر عرصه‌ای دوشادوش مردم و نیروهای مسلح در صحنه حاضر هستند تا امنیت کشور و مردم حفظ شود.


حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به مجاهدت‌های سردار شهید سلیمانی ادامه داد: کسی که بیش از ۳۰ سال در خدمت انقلاب اسلامی بود و در جبهه‌ها خوش درخشید، در عملیات‌های مختلف تا مرز شهادت پیش رفت و بعد از پایان جنگ و بازنشستگی به عنوان یک سرباز و عمار انقلاب و سپاه به سوریه رفت.


وی گفت: یکی از وظایف مهم سردار سلیمانی ایجاد وحدت بین مذاهب مختلف سوری بود که دشمن نتواند از این اختلاف نظرها سوء‌استفاده کند و موفق هم شد هرچند خودش زود به شهادت رسید و نماند تا ثمره شیرین پیروزی در سوریه و جبهه مقاومت را بچشد اما نتیجه مجاهدت‌ها این شد که امروز نامی از داعش نیست یا اگر تعداد کمی هم هستند دیگر قدرتی ندارند.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در خراسان جنوبی براساس بررسی‌ها و تحقیقات میدانی که داریم در سایه  هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان که همه دستگاه‌ها را هدایت می‌کنند و نیز زحمات روسای شورای عالی قضایی و رییس کل قبل و فعلی این دستگاه، موفق عمل کرده و سلامت نیروهای مسلح در استان گویای این مطلب است.


وی بیان کرد: در خراسان جنوبی نیروهای نظامی مختلفی مستقر است و به لحاظ تعداد شاید در استان‌های دیگر این نیروها بیشتر باشند اما به دلیل تنوع نیروهای مسلح مستقر، تهدیدات و مشکلات مرزی و گستردگی جغرافیایی که در استان وجود دارد موجب می‌شود که زمینه برای ارتکاب جرم بین نیروهای مسلح نسبت به دیگر نقاط کشور بیشتر باشد اما خدا را شاکریم نیروهای مستقر در این استان خوب عمل کردند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، آماده‌ایم از این نیروها صیانت کنیم.


حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان افزود: اگر به‌رغم همه نصایح و برنامه‌های آموزشی و پیشگیری از وقوع جرم، کسی مرتکب جرم شود به خاطر جایگاه نیروهای مسلح برخورد ما با او محکم‌تر خواهد بود که کسی نخواهد از این موقعیت سوء‌استفاده کند.


معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بازدید از شعب دادسرا و دادگاه، دیدار با کارکنان قضایی و اداری، دیدار با خانواده شهید اربابی و بازدید از نوار مرزی را در برنامه دارد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما