دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تقسیم استان کرمان در دست بررسی است درخواست استانهای جدید بر

استانها – ایرنا – وزیر کشور با اعلام اینکه دستور رییس جمهور برای تشکیل استانی در جنوب کرمان در دست بررسی است، گفت: هرگونه درخواست درخصوص تقسیمات کشوری بر اساس نیازها، ظرفیت ها و ضوابط قانونی خواهد بود.


احمد وحیدی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره درخواست‌ها برای ایجاد تقسیمات جدید کشوری بویژه در سطح استانها اظهار داشت: درخواست های مختلفی در این زمینه به وزارت کشور ارائه می شود اما ضوابط قانونی و کارشناسی در این زمینه وجود دارد که درخواست ها بر اساس آن بررسی می شود.


وی افزود: گاهی برای تصمیم گیری در این خصوص به سفرهای متعددی نیاز است تا کارشناسان مناطق را از نزدیک بازدید کنند و با ضوابط قانونی تطبیق دهند که گاهی طولانی هم می شود ولی در مجموع وزارت کشور خارج از ضوابط قانونی و کار کارشناسی در حوزه تقسیمات کشوری تصمیم گیری نمی کند.


وزیر کشور تاکید کرد: هرآنچه در این زمینه تصمیم گیری می شود بر مبنای درخواستها، نیازها، ضوابط قانونی و مطالباتی است که در جهت رشد و توسعه منطقه و نیازهای تاریخی آن منطقه است. 



وزیر کشور همچنین در پاسخ به اینکه بررسی مطالبه مردم جنوب کرمان از رییس جمهور برای تشکیل استان مستقل در چه مرحله ای است، اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است؛ البته جاهای دیگری هم درخواست داشتند که برای آنها هم همین روال قانونی طی می شود.


وی خاطر نشان کرد: درخواست هایی که پس از بررسی کارشناسی و قانونی به نتیجه برسد، به دولت ارجاع داده می شود.


به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در سفر به جنوب استان کرمان در جمع مردم جیرفت گفت: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است.


وی اظهار داشت: این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور کار است.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *