دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بررسی حقابه ایران از هیرمند با حضور وزرای خارجه و نیرو در کمیسیون

تهران – ایرنا – تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، مشکلات عمرانی و راه‌های مواصلاتی و مسائل مربوط به نفت و گاز با حضور وزرای کشور، راه و شهرسازی و نفت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می‌شوند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجلس شورای اسلامی در این هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم بررسی طرح‌ها و لوایح و سوال از برخی از وزرای دولت را در دستور کار دارند.


بررسی مسائل افغانستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس


بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان و نشست اعضای کمیسیون با وزیر نفت در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.


ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها


بررسی طرح و لوایح ارجاعی به کارگروه‌های تخصص، بررسی طرح یک فوریت اصلاح موای از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری کرمانشاه در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار دارد.


کمیسیون اصل نود: بررسی آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان با حضور وزیر راه و شهرسازی


افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان با حضور وزیر راه و شهرسازی، بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن، بررسی تأخیر پرواز هواپیماها و بررسی اقدامات و نحوه هزینه کرد اعتبارات برای ایمنی و بهسازی جاده ها و نقاط حادثه خیز در دستور کار کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی قرار دارد.


همچنین بررسی پرونده عفاف و حجاب، بررسی نحوه احداث و بهره برداری پروژه گردشگری اسکله بندرگز، جلسه مشترک کمیسیون اصل نودم و کمیسیون قضایی و حقوقی درخصوص تبادل نظر پیرامون مباحث حقوقی و قضایی و تعاملات فی مابین، بررسی مشکلات کارکنان شرکت زغال سنگ البرز غربی و بررسی پروژه های اجرایی فاقد مجوز زیست محیطی یا میراث فرهنگی نیز در دستور کار این کمیسیون است.


ارائه گزارش تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش نفت و گاز در کمیسیون انرژی


نمایندگان کمیسیون انرژی روز یکشنبه بررسی نظرات اعضا درباره برنامه هفتم توسعه در بخش انرژی کشور جهت جمع‌بندی و پیشنهاد به دولت برای لحاظ کردن در لایحه برنامه را دردستور کار دارند. همچنین روز  سه‌شنبه سؤال هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر از وزیر آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و  در ادامه گزارش تفریغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش نفت و گاز توسط دیوان محاسبات کشور ارائه خواهد شد.


همچنین کمیته گاز و پتروشیمی” کمیسیون انرژی آخرین وضعیت و موانع و مشکلات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان بررسی می‌کنند. “کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی” این کمیسیون نیز انتخابات هیأت تحقیق و تفحص از «عملکرد وزارت نفت در دولت گذشته» برگزار خواهند کرد و در نهایت “کمیته نیرو”  طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور را بررسی خواهند کرد.


بررسی تقاضای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از ساختار و عملکرد پست بانک در کمیسیون اقتصادی مجلس


بررسی طرح اصلاح بند (ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، بررسی لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی و همچنین ادامه بررسی لایحه پروتکل(تمدید) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو در دستور کار نشست این هفته کمیسیون است.


بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق کارآفرینی امید از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰، تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی ساختار و عملکرد پست بانک ایران و همچنین بررسی عملکرد پست بانک ایران در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان، تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از گمرک و بازارچه مرزی چذابه از سال ۱۳۸۴ تاکنون و همچنین  تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در خصوص عملکرد شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) این هفته در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شوند.


همچنین طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از صادرات تولیدات شرکت سیمان کردستان بررسی می‌شود و پس از آن با رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و معاونان ایشان به منظور بررسی گزارش عملکرد این سازمان نشست مشترکی برگزار می‌گردد.


کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید آخرین وضعیت سهام عدالت را بررسی می‌کند


بررسی  آخرین وضعیت سهام عدالت، راهکارها و چالش‌های مربوط به آن، آسیب شناسی و چالش‌های نظام رقابت در کشور و نشست مشترک اعضای کمیسیون با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دستورکارهای روز دوشنبه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.


بازدید از نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای پژوهشی و تولیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در دستور کار این هفته کمیسیون ویژه جهش تولید قرار دارد.


حقابه ایران از هیرمند با حضور وزرای امور خارجه و نیرو بررسی می‌شود


انتخاب اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، انتخاب و به ترتیب نشست‌ مشترک با رئیس و معاونین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نشست مشترک با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برنامه هفتم توسعه کشور و عملی ساختن فرآیند اجرای طرح امنیت غذایی کشور  در دستور کار این هفته کیمسیون کشاورزی است.


همچنین  بررسی موضوع آب هیرمند و نشست با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی در دستور کار این کمیسیون است.


 وزیر بهداشت به کمیسیون برنامه و بودجه می‌رود


نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در این هفته بررسی لایحه اصلاح بند(هـ) تبصره‌(۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را در دستور کار دارند. همچنین “لایحه اصلاح ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه های کشور در مورد شهرک های صنعتی و تسری آن به شهرک های کشاورزی” بررسی خواهد شدو قرار است طرح الحاق یک تبصره به ماده (۵۴) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور” در این کمیسیون بررسی می‌شود.


نمایندگان این کمیسیون روز سه‌شنبه بررسی تأمین ملزومات مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات را در دستور کار دارند و اقدامات و عملکرد اعتبارات جاری و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های وابسته با حضور وزیر و معاونان وی بررسی خواهد شد.


بررسی عملکرد وزارت نفت درخصوص ثبت اطلاعات در سامانه حقوق و دستمزد و سامانه پاکنا در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه است خود دارند.  همچنین اعضای “کمیته برنامه ریزی، آمایش و آمار” کمیسیون بودجه در این هفته شاخص‌ها و مدل ارزیابی بودجه سنواتی را بررسی می‌کنند.


 بررسی طرح سوت زنی در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی مجلس


ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور، ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد و بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین الملل در دستور کار این هفته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است.


همچنین ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد، نشست مشترک اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی با اعضای کمیسیون اصل نودم قانون اساسی برای تبادل نظر پیرامون مباحث قضایی و حقوقی، بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، بررسی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی نیز برای دستور این هفته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیش بینی شده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پاسخ می‌دهد


بررسی ماده ۴ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، جلسه کمیته ویژه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه و دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پاسخ به سوالات برخی از  نمایندگان مجلس در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی است.


جلسه کمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری،  بررسی لایحه اصلاح ماده ۲۷ قانون احکام دائمی توسعه، بررسی طرح استفساریه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز برای دستور کاراین هفته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.


گزارش هیأت تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و آموزش کشور در کمیسیون آموزش بررسی می‌شود


بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و آموزش کشور، حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای ارائه گزارش در مورد اقدامات و برنامه‌های آتی شورای عتف و بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شرکت‌های دانش بنیان در آن سازمان در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات است.


بررسی مشکلات فعالان در طب ایرانی در کمیسیون بهداشت و درمان


ادامه بررسی طرح دارویار و گزارش آخرین وضعیت منابع طرح مذکور در کمیته دارو و غذا، بازدید کمیته الکترونیک سلامت از سازمان بیمه سلامت، استماع گزارش دبیر ستاد راهبردی تحول دولت و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد بخش سلامت سند تحول دولت سیزدهم، بررسی آخرین وضعیت وصول عوارض و مالیات از کالاهای آسیب رسان به سلامت به ویژه مواد دخانی و تنباکو و بررسی لایحه استفساریه ماده ( ۱۰۶ ) قانون کار در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت و درمان قرار دارد.


وزرای کشور و راه و شهرسازی به کمیسیون عمران می‌روند


دعوت از وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به برخی از سوالات نمایندگان در دستور کار این هفته کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.


متن کامل برنامه کمیسیون‌های مجلس را “https://img9.irna.ir/d/r2/2022/08/20/0/169862922.pdf?ts=1660987609142″>اینجا ببینید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *