دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی در اعمال قانون هتاکان به شهدا

تهران – ایرنا – جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در واکنش به بیانیه میرحسین موسوی تاکید کرد: قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی در ظلم و اهانت صورت گرفته به آرمان انقلاب، مدافعان حرم، سردار سرافراز شهید همدانی، کمترین کوتاهی در اعمال قانون را از اشخاص و حامیان جریانی آنان اغماض نکنند.


به گزارش حوزه احزاب ایرنا، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نظام انقلابی جمهوری اسلامی در گذر از دوره‌ها و دهه‌های انقلاب، لایه هایی از ظرفیت‌های بالقوه خود را به فعلیت رساند. امام راحل و مقام معظم رهبری به تناسب رخدادها در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی به ارائه راهکارهای برآمده از اندیشه اسلام ناب پرداختند و این گونه بود که انقلاب اسلامی با تجربه نوپا در اداره حکومت توانست برخلاف خوی استکباری قدرت‌های شرقی و غربی نه تنها به آرمان‌هایش پشت نکند، بلکه پشت دشمنان متحد برای شکستن انقلاب را بشکند و پدیده جمهوری اسلامی را که به زعم آنان عمرش از هفته ها، ماه ها و چند سال فراتر نخواهد رفت به پدیده‌ای مانا و پایدار و مقتدر تبدیل کند؛ تا آنجا که از حفظ انقلاب نوپای روزهای نخست، اکنون به عنوان تکیه‌گاه جبهه مقاومت، جهان اسلام و نقش آفرین معادلات منطقه‌ای و جهانی میدان دار صحنه است.  


در ادامه این بیانیه آمده است: پا به میدان گذاردن اندیشکده‌های راهبردی صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دشمن برای مهار این انرژی متراکم، آنها را متوجه بهره‌گیری از اشخاص و جریان‌های شناخته شده داخلی کرده است.


این جمعیت با اشاره به بیانات تکان‌دهنده مقام معظم رهبری تحت عنوان «عبرت‌های عاشورا» در سخنرانی خردادماه ۱۳۷۵، پرده‌هایی از پشت صحنه نظام سلطه را بر مبنای تحلیل عاشورا نشان داد و اینکه اگر در صدر اسلام طی ۵۰ سال بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص) جریان فاسد بنی‌امیه توانست بر جامعه اسلامی حاکم شود و بزرگ فاجعه استخوان سوز کربلا و انحراف خواص دنیا طلب از اصول مکتب اسلام را رقم بزند، ممکن است این پدیده در جامعه ما به ۱۰ سال یا کمتر هم تقلیل زمان پیدا کند.


جمعیت جانبازان با یادآوری اینکه واقعه ۱۸ تیر ۷۸ و در پی آن ماجرای ۸۸ تحقق چنین انحرافی را در خواص و کارگزاران نظام پس از ارتحال حضرت امام در سال ۶۸ طی دو دهه نشان داد، افزود: آنچه در روزهای اخیر به عنوان بیانیه میرحسین موسوی منتشر شد حرکتی دفعی، فردی، هیجانی و خارج از اراده نیست؛ بلکه برآمده از تصمیمی جمعی و جریانی است و نگاه نقطه ای به آن خطاست. شاهد چنین حرکت جریانی، اعتراف یکی از تئوری پردازان جریان فتنه ۸۸ و حلقه کیان بود که در نامه‌ای اهانت آمیز خطاب به مقام معظم رهبری با افتخار وقوع حرکتی این چنینی را حاصل ۳۰ سال کار فرهنگی دانسته بود.  


جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون نیز برخلاف تحلیل‌های سست و یا جانبدارانه برخی، نباید سطح ارزیابی این بیانیه را به تصمیم فردی تنزل داد، معتقد است: نظام سلطه آرایش صحنه خود را با طیف نیروهای جاسوس، نفوذی، غرب پرست، سکولار به گونه ای از سال‌های پس از پیروزی انقلاب تنظیم کرد تا در جریان منافقین، گروهک‌ها، تحمیل جنگ و فتنه قائم مقام رهبری پس از ارتحال امام (ره) در پناه تهدیدها و تحریم‌ها نظام و انقلابی دیگر را همسو با نظام لیبرال دموکراسی آمریکایی و صهیونیستی غرب رقم بزند و با انحلال و از هم گسیختن مولفه های اقتدار نظام کار را یکسره کند. به کار بستن طرح‌های فتح سنگر به سنگر، نافرمانی مدنی و فشار از پایین و چانه زنی از بالا در دولت های هفتم و هشتم حرکتی طراحی شده از اندیشکده‌های راهبردی برای فروپاشی نظام بود.  


در این بیانیه تاکید شده است که نگاه ژرف‌اندیشانه مقام معظم رهبری در تحلیل هسته سخت بنیانگذاران، اشخاص و احزاب گوش به فرمان این جریان برانداز و اردوکشی‌های خیابانی، پشت پرده ننگین آنان را به عنایت و فضل الهی نشان داد و رشته زنجیره اقدامات تصمیم‌سازان فتنه را برای نشانه رفتن اصل انقلاب با بهانه کردن وقوع تقلب در انتخابات ۸۸ از هم گسیخت.


در ادامه این بیانیه آمده است: پوشیده نیست اگر دستگاه‌های دیده‌بان امنیت و انقلابیون صیانت کننده از اصول و ارزش‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه به هر دلیل، رأفت، تسامح، غفلت یا تغافل به وظیفه خود عمل نکردند، نتیجه آن شده و می‌شود که فتنه، گاه با شعله کشیدن و گاه با پنهان شدن در زیر خاکستر، حرکت آشکار و پنهان خود را به پیش برده و می‌برند.


جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با توجه به انتشار بیانیه‌هایی در غالب قطعنامه ضمن ابراز خرسندی از واکنش‌های افشاگرانه و بصیرت افزا، در این بیانیه تاکید کرده است: قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی این اقدام به ظاهر فردی، ولی برآمده از تصمیم جریانی را از نگاه مدعی‌العموم و صیانت از میراث ماندگار امام راحل رسیدگی قضایی و حقوقی کنند و در ظلم و اهانت صورت گرفته در این ننگ نامه جریانی به آرمان انقلاب، مدافعان حرم، سردار سرافراز شهید همدانی، کمترین کوتاهی در اعمال قانون را از اشخاص و حامیان جریانی آنان اغماض نکنند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *