دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خزعلی قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است



صالحی: وزیران و مسئولان نهادها در پررنگ‌تر سازی ارتباط دو سویه دولت و مردم پیش قدم شوند


تهران – ایرنا – رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر…


  • خزعلی: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است


    خزعلی: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است


    تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: قانون دورکاری هنوز…


  • معاون جدید هماهنگ کننده وزارت دفاع منصوب شد

    تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است. بخش‌نامه شده است که خانم‌ها همچنان می‌توانند در زمان غیرکرونا و زمانی که ادارات باز است، از قانون استفاده کنند.  


    به گزارش حوزه سیاسی ایرنا، انسیه خزعلی در حاشیه نمایشگاه رویداد مدیریت ایران در جمع خبرنگاران گفت: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است. بخش‌نامه شده است که خانم‌ها همچنان می‌توانند در زمان غیرکرونا و زمانی که ادارات باز است، از قانون استفاده کنند.  


    معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: اما این قانون بستگی به این دارد که مدیر مربوطه چقدر همکاری کند و کاری که انجام می‌دهند، قابلیت دورکاری دارد یا خیر. مسئله دورکاری، آنگونه که باید در ادارات ما انجام نگرفت. در بعضی از استان‌ها مثل استان فارس، از دورکاری به خوبی استفاده شد و دقیقاً مربوط به مدیر ارشد این استان بود که به این مسئله اعتقاد داشت.  


    خزعلی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم در استان‌های دیگر هم شاهد این باشیم که همکاری لازم از طرف مدیران با کارمندان زن، بخصوص کارمندانی کودک زیر ۶ سال دارند یا باردار هستند، صورت بگیرد.  


    وی تاکید کرد: برنامه همیشه پشتیبانی، همکاری و یاری با زنان بوده تا بتوانند مسئولیت‌های خود چه درون و چه بیرون از خانه، را آنگونه که باید انجام بدهند.


    معاون رئیس جمهور در امور زنان در ادامه به تلاش‌ها و برنامه‌های معاونت رئیس جمهور در امور زنان اشاره کرد و گفت: تلاش این است که حمایت از زنان در محیط کاری انجام بگیرد، بحث‌های مرخصی‌ها پیگیری می‌شود تا بیشتر عملیاتی شود، پیگیر پرداخت حقوق مرخصی زایمان و معوقات آن هستیم. همچنین پوشش بیمه‌های نازایی به صورت وسیعی انجام می‌گیرد.  


    خزعلی اضافه کرد: همچنین بحث‌های دیگری که مربوط به کار بانوان است، نظام‌واره کاری را در دست داریم که با توجه به مسائل مختلف بانوان می‌توانیم این مسئله شغلی را تنظیم کرده و به تصویب برسانیم.  


    وی گفت: لایحه‌های مربوط به پیشگیری از طلاق را در دست داریم. مصوبه‌هایی مربوط به مشاوره‌هایی که برای سال‌های اول ازدواج است در دست داشتیم. همچنین دو مصوبه در ارتباط با ساختار اداری درباره زنان و مشاوره‌های زنان و زنان سرپرست خانوار در دست داریم.



  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *