دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شبکه امامت جمعه مردمی ترین و مطالبه گرین ترین نهاد کشور است



 رویکرد نوگرایی شکل جدیدتری از رفاه و آسایش را ارائه می‌دهد


تهران – ایرنا – استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه…


  • اتمام نخستین دور سفرهای استانی تا ۲ هفته آینده/ گزارش مطلوبی از یک‌سالگی دولت ارائه می‌کنیم

    تهران- ایرنا- سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شبکه امامت جمعه مردمی‌ترین و مطالبه‌گرین‌ترین نهاد کشور است، گفت: ستادهای نماز جمعه در زمینه اصلاح سیاست‌های اقتصادی دولت، خود را ملزم به همکاری با دولت و راهبردهای کلان می‌دانند.


    به گزارش حوزه احزاب ایرنا، حجت‌الاسلام علی نوری در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه از برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور از سوم مرداد به مدت سه روز خبر داد و گفت: این گردهمایی با شعار نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین در راستای گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.


    معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نخستین روز همایش از دوشنبه در بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) از حرم مطهر ایشان آغاز خواهد شد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: در این گردهمایی آیت الله رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کنند.


    برگزاری گردهمایی سراسری ائمه جمعه با حضور سرای سه قوه


    حجت‌الاسلام نوری همچنین از حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، احمد وحیدی وزیر کشور و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی خبر داد و گفت: این مراسم با دیدار مقام معظم رهبری و استماع بیانات معظم له در روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.  


    وی در ابتدای این نشست که به مناسبت ۵مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد، با تبریک عید غدیر و عید مباهله، یاد شهدای محراب، شهدای ائمه جمعه و خادمان ستاد نماز جمعه سراسر کشور را گرامی‌داشت و افزود: پنجم مرداد نخستین نماز جمعه با امر امام راحل و از سوی مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و از آن روز تا امروز شاهد برپایی این مراسم باشکوه در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه هستیم.


    ثبت روز پنج مرداد به عنوان “روز نماز جمعه” در تقویم کشور


    حجت‌الاسلام نوری همچنین از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقدمات ثبت روز پنج مرداد به عنوان “روز نماز جمعه” در تقویم کشور تقدیر و از تلاش رئیس صدا و سیما و مدیران آن مجموعه در طراحی اولین برنامه تلویزیونی اختصاصی نماز جمعه تشکر کرد و گفت: هر هفته نماز جمعه قم و تهران از برنامه‌های سیما پخش می‌شد اما تدارک اختصاصی برنامه‌ای با عنوان «نماز جمعه» قابل ستایش است.


    معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه کشور افزود: برنامه «نماز جمعه» روزهای جمعه به مدت دو ساعت از شبکه قرآن پخش می‌شود و در این برنامه با حضور کارشناسان و میهمانان زیبایی‌های نماز جمعه به تصویر کشیده خواهد شد.


    وی همچنین از اهتمام دولت انقلابی و مجلس شورای اسلامی برای توسعه و تکمیل مصلاهای کشور تشکر کرد و گفت: ۲۵۰ مصلی در سراسر کشور به صورت نیمه کاره است که می‌طلبد با همت مسئولان به بهره‌برداری برسد.


    از دیگر سخنان حجت‌الاسلام نوری در این نشست خبری اشاره به پویش دعوت نماز جمعه اولی‌ها بود که وی با اشاره به اهمیت این موضوع از خانواده‌ها درخواست کرد تا فرزندان خود را در این مراسم باشکوه به همراه بیاورند و ستادهای نماز جمعه نیز استقبال و میزبانی شایسته‌ای از این عزیزان داشته باشند.


    نماز جمعه؛ همیشه مردمی همیشه انقلابی


    حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه در نماز جمعه حل مسئله‌ و مشکلات مردم مورد تأکید قرار می‌گیرد، دریافت انتقادات و پیشنهادات مردمی را ضروری دانست و تصریح کرد: شعار همیشه مردمی همیشه انقلابی رویکرد پنج مرداد است؛ بر این اساس نمازهای جمعه مردمی بوده‌اند، مردمی خواهند بود و مردمی ادامه خواهند یافت و انقلابی بوده‌اند، انقلابی خواهند ماند و انقلابی مسیر را رقم خواهند زد.


    وی با اشاره به برخی سوالات و پیشنهادات مطرح شده، با طرح این سوال که آیا ائمه جمعه نقش فعال و مطالبه‌گرانه دارند و یا می‌خواهند در نمازهای جمعه داشته باشند؟ گفت: مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه در حوزه فرهنگی، ‌اجتماعی و سیاسی بی‌نظیر است و ما مردمی‌ترین و مطالبه‌گرترین جایگاه نسبت به عموم مردم را در نهاد نماز جمعه مشاهده می‌کنیم.


    نقش ائمه جمعه در پیگیری و حل مشکلات مردم


    حجت‌السلام نوری به عنوان نمونه مسئله مسکن و اجاره بها را به عنوان یکی از نکاتی که در آغاز فصل تابستان مردم شریف ایران به طور جدی با آن درگیر بودند مطرح کرد و اظهار داشت: اولین نقطه‌ای که به درک دقیق و کاملی از این مشکل بدنه اجتماعی رسید و موضوع از آن جایگاه انعکاس پیدا کرد، نماز جمعه و ائمه جمعه بودند که توصیه به صاحب‌خانه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند و از مردم خواستند که یار و غمخوار یکدیگر باشند.


    وی تصریح کرد: در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور به ویژه تهران از دولت و مسئولان درباره بسته‌های حمایتی از مستأجران و قوانینی که باید به حمایت مستأجران بیاید، مطالباتی صورت گرفت.


    معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در زمینه اصلاح سیاست‌های اقتصادی دولت، ستادهای نماز جمعه و ائمه جمعه خود را ملزم به همکاری با دولت و راهبردهای کلانی که داشت می‌دانستند تا این اصلاح اقتصادی صورت گرفته و در بلندمدت برای مردم ثمرات داشته باشد، موج تورم و گرانی که به دنبال این اصلاح صورت گرفت را انکارناپذیر خواند.


    نوری خاطرنشان کرد: ائمه جمعه از یک طرف مردم را به خویشتنداری و همراهی دعوت کردند و از طرف دیگر اگر نقدی درباره روش اجرای این قانون بود ارائه دادند و نقدها، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردند.


    نماز جمعه پایگاه اخلاق، کانون معنویت و بصیرت


    وی از مراسم نماز جمعه که هر هفته در ۹۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود به عنوان پایگاه اخلاق، کانون معنویت و بصیرت نام برد که آحاد مردم شریف ایران و خانواده‌ها می‌توانند از آن بهره‌ ببرند، اما از برخی تخریب‌ها که در فضای رسانه‌ای کشور در این زمینه صورت می‌گیرد انتقاد کرد و این اقدامات را سبب تلخ شدن کام جامعه و آلوده شدن فضای رسانه‌ای دانست.


    معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مردم شریف ایران و فضای رسانه‌ای کشور توصیه کرد: در موضوعاتی که ابهام، شبهه، سوال، تحریف و شایعه در بیانات ائمه جمعه و خطبا صورت می‌گیرد به اصل بیانات و گفته‌های امامان جمعه توجه کنند.


    حجت‌الاسلام نوری افزود: هر جمعه خطبه‌های ائمه جمعه به ویژه نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها دستخوش تحریف و تغییرات می‌شود و شایعات و سوالاتی در این زمینه توزیع شده و افکار عمومی را منحرف می‌کند که این اتفاق ناگواری است و باید به آن توجه داشت.


    معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش پایانی سخنان خود از مردم شریف ایران اسلامی خواست که نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با سامانه ارتباط مردمی و سامانه تلفن هوشمند به شماره ۶۶۹۶۰۹۶۰ که به صورت ۲۴ ساعته برقرار است و نیز سامانه پیامکی ۲۰۰۰۶۶۹۶۰۹۶۰ در میان بگذارند.


    وی با بیان اینکه امکان ارتباط مردمی با ائمه جمعه سراسر کشور از طریق پایگاه اینترنتی namazjomeh.ir برقرار است، گفت: مردم می‌توانند از این طریق با امام جمعه شهر خود ارتباط برقرار کرده و سوال‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.


    حجت‌الاسلام نوری در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی در انتصابات ائمه جمعه صورت گرفته است؟ گفت: در دوره جدید مدیریتی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از سال ۹۶ تا به امروز  ۲۲۶ انتصاب رقم خورده است و ۲۲۶ نفر از طلاب فاضل و جوان حوزه علمیه که از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند به نهاد نماز جمعه ملحق شده‌اند که متوسط سنی ائمه جمعه کشور به ۴۰ سال و متوسط آن به ۴۲.۹ سال کاهش یافته و این امر سبب جوان‌سازی و پویایی ویژه‌ای در شبکه امامت جمعه شده است.


    وی با اشاره به ضرورت انعکاس آخرین اخبار و اطلاعات نهاد نماز جمعه کشور، از برگزاری جلساتی در آینده‌ای نزدیک و پس از گردهمایی سراسری ائمه جمعه، به صورت مداوم خبر داد و گفت که آخرین اخبار، آخرین انتصابات و آخرین گزارش‌ها از نهاد نماز جمعه و مطالبات مردمی در این جلسه‌ها ارائه و آنچه مورد سئوال مردم و رسانه‌ها است پاسخ داده خواهد شد.



  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *