دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مولد با بازنگری در مفاد آموزشی و معرفی

تهران – ایرنا – سخنگوی دولت تاکید کرد، برای نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مولد هم باید محتوا و مفاد آموزشی در سطح آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد بازنگری قرار گیرد و هم کارآفرینان به عنوان الگوی موفق جامعه شناخته شوند.


به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حذف امضاهای طلایی به عنوان یکی از ابزارهای غیراصولی برخی مدیران دولتی، با هدف ایجاد عدالت و برابری در ایجاد فرصت‌های شغلی و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در مسیر مردمی سازی اقتصاد بوده است.


سخنگوی دولت افزود: نظام علمی کشور از سطح مدارس باید حامی، پشتیبان و زمینه‌ساز شکوفایی و فرهنگ‌سازی عمومی در حوزه اقتصادمولد و کارآفرینی باشد و دانش آموزان در همان دوران تحصیلی با مفاهیم اقتصادی بصورت مطلوبی آشنا شوند.


بهادری جهرمی ادامه داد: دولت در مسیر اشتغال آفرینی مولد از پیشنهادات کارآفرینان و فعالان اقتصادی استقبال می‌کند و از آنها حمایت و پشتیبانی به عمل خواهد آورد.


وی یادآور شد: دولت در مسیر حذف رویه‌ها و موانع موجود در مسیر تحقق عدالت عمومی عزم واقعی دارد و از فعالان عرصه اقتصاد و تولید نیز در قالب برنامه‌های مختلف اجرایی حمایت می‌کند.


سخنگوی دولت اضافه کرد: با وجود تاکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری بر محورهای اقتصادی در قالب شعارهای سال، هنوز راههای نرفته بسیاری وجود دارد و طی سالهای گذشته کم توجهی‌های زیادی به این حوزه شده است.


بهادری جهرمی تاکید کرد: اگر خروجی این رویداد فقط همین زنده شدن و فهم درست این باشد که همه ما در وسط میدان جنگ هستیم و این واقعیت در بین مردم نهادینه شود کافی است. دشمن همه ابزارآلات رسانه ای و جنگ روانی خود را در مسیر ایجاد موانع در شکوفایی اقتصادی کشور بکار بسته است و باید با تمام توان در برابر جنگ روانی دشمن ایستاد.


وی نوشت: جنگ هشت ساله تحمیلی یک نمونه زنده از حضور موفق مردم در میدان جهاد است و امروز در حوزه اقتصاد نیز مردم باید میدان دار اصلی و نقش آفرین باشند و دستگاههای اجرایی موظف به تسهیل گری، هدایت و تنظیم گری امور هستند.


سخنگوی دولت افزود: اگر دستگاههای اجرایی مانعی در مسیر اشتغال گروههای مردمی ایجاد نکند، ۵۰ درصد مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.


بهادری جهرمی یادآور شد: فرهنگ جامعه باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینان و اشتغال آفرینان در جامعه تبدیل به الگوهای محبوب شوند و نسل جوان آنها را انسان‌های بزرگ و مفیدی ارزیابی کنند.


وی اضافه کرد: رشته‌های تحصیلی دانشگاههای کشور باید منطبق با زیست بوم و نیازهای جغرافیایی همان مناطق باشد و از تدوین برخی از رشته‌های غیرمفید خودداری شود.


سخنگوی دولت تاکید کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مولد هم باید محتوا و مفاد آموزشی در سطح آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد بازنگری قرار بگیرد و هم کارآفرینان به عنوان الگوی موفق جامعه شناخته شوند.


رویداد ملی هفت روزه هجرت اشتغال آفرینی با حضور ۴۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و طلاب روز سه شنبه ۲۸ تیر ماه با حضور علی بهاری جهرمی سخنگوی دولت افتتاح شد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *