دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ابراز تسلیت و همدردی رئیس جمهور در پی کشته شدن نخست وزیر پیشین

تهران- ایرنا- رئیس جمهور در پیامی به نخست‌وزیر ژاپن، با ابراز تسلیت و همدردی با وی، دولت و ملت دوست ژاپن، به دلیل کشته شدن نخست‌وزیر سابق این کشور، برای او آرزوی آرامش و رحمت کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در پیام خود به «کیشیدا فومیو» نوشت: کشته شدن «آبه شینزو» نخست وزیر پیشین ژاپن، در یک حمله غیر انسانی مسلحانه موجب تاثر و تألم گردید. آن فقید، سیاستمداری بزرگ برای مردم ژاپن و شخصیتی بین المللی بود که نقش مهمی در توسعه روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ایفا کرد.


رئیس جمهور در ادامه پیام خود افزود: اینجانب با ابراز تسلیت و همدردی عمیق به جنابعالی، دولت و ملت دوست ژاپن، از خداوند بزرگ، آرامش و رحمت برای ایشان آرزومندم.


آبه شینزو روز جمعه در حال سخنرانی در شهر نارا که برای انتخابات پارلمانی در آخر هفته تبلیغات می‌کرد، از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.


باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و به زمین افتاد.


«تتسویا یاماگامی – Tetsuya Yamagami» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *