دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بندر تجاری خورسیف شهرستان ماهشهر لایروبی می شود

اهواز – ایرنا – نماینده مردم ماهشهر،هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم بندر ماهشهر، ایجاد زیرساخت‌های بندری به منظور توسعه تجارت با کشورهای منطقه و اشتغالزایی است گفت : در روزهای آینده عملیات اجرایی لایروبی بندر “خورسیف” شهرستان ماهشهر آغاز خواهد شد .


حبیب آقاجری پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیتهای زیر بنایی در بندر ماهشهر ، اظهار داشت: خوریات منطقه یک ظرفیت بالقوه برای حمل و نقل دریایی و توسعه تجارت است که در مجلس نهم کار احداث بندر خورسیف آغاز شد اما با پایان آن دوره مجلس، این پروژه ناتمام مانده و به حال خود رها شد.


 وی افزود : با توجه به این ظرفیت، پیگیری‌ برای تکمیل پروژه احداث بندر تجاری خورسیف در دستور کار قرار گرفت.


نماینده مردم ماهشهر،هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود : پیمانکاران احداث ساختمان اداری، گمرک، آتش‌نشانی و باسکول این بندر نیز مشخص شده است که در حال تجهیز کارگاه هستند.


وی افزود: نقشه ساختمان اداری این بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی تایید شده است و احداث این ساختمان‌ها نیز با همکاری شهرداری بندر ماهشهر انحان می شود و اعتبار آن از محل اعتبارات صنایع پتروشیمی تخصیص یافته است.


 آقاجری اظهار داشت: با همکاری و نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، لایروبی بندر خورسیف در روزهای آینده آغاز خواهد شد.


عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : با راه‌اندازی بندر خورسیف ماهشهر و توسعه بندر سجافی هندیجان، روزهای خوبی در حوزه تجارت در انتظار منطقه است و این ۲ بندر به همراه بندر امام خمینی(ره) نقش بسزایی در اشتغال‌زایی در منطقه ایفا خواهند کرد.


به گزارش ایرنا خور سیف یکی از خورهای متمایز بندرماهشهر بوده که به لحاظ استراتژیک مهم می باشد ، فعالیت این بندر کمک بسیار خوبی به اشتغال جوانان منطقه خواهد کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *