دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

گروسی همواره امکان تفاهم وجود دارد

تهران – ایرنا – مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی درباره موضوع هسته‌ای ایران، با تاکید بر اینکه همواره امکان تفاهم وجود دارد، از سرگیری مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران را معقول‌ترین گزینه دانست.


به گزارش روز شنبه ایرنا، «رافائل گروسی» در گفت وگو با بخش عربی شبکه تلویزیونی الجزیره تصریح کرد که از سرگیری مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران، به عنوان معقول‌ترین گزینه بسیار ضروری است.
وی افزود تنشی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد اما همواره جایی برای تفاهم هست و امیدوارم که در نزدیکترین فرصت به ایران سفر کنم.
گروسی در عین حال بدون توجه به سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال پرونده صلح آمیز هسته ای ایران و تن دادن خود به فضاسازی های صهیونیستها درباره آنچه تبعات اقدامات اخیر ایران بر روند این مذاکرات خواند، هشدار داد.
گروسی اقدام ایران در متوقف کردن کار برخی دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را “منفی” خواند و ادعا کرد: این امر “اقدامی منفی است زیرا کاهش شفافیت ابدا ایده خوبی نیست.”
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه ادعای خود افزود: گام های اخیر ایران تاثیر منفی بر فرصت های احیای توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 میلادی می گذارد.
گروسی افزود که به مسئولان ایرانی پیشنهاد حضور بر سر میز گفت وگو و تمرکز برای دستیابی به راه حل ها را داده است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *