دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

یک واکسن به شیوه نامه ورود زائران به عربستان برای حج تمتع افزوده

تهران- ایرنا- رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت هلال‌احمر از ضرورت تزریق واکسن فلج در کنار مننژیت برای ورود زائران به حج تمتع امسال خبر داد.


سید علی مرعشی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت عربستان گفت: زائران خانه خدا باید امسال علاوه بر واکسن مننژیت، واکسن فلج (ipv) برای ورود به عربستان تزریق کنند.


وی افزود: همه مراکز بهداشتی در همه شهرها علاوه بر واکسن مننژیت واکسن فلج را نیز به‌اندازه کافی در اختیار دارند و زائران باید این دو واکسن را  از ابتدای هفته آینده تزریق کنند.


وی با بیان اینکه واکسن فلج همانند واکسن اطفال کودکان خوراکی نیست، گفت: این واکسن به‌صورت تزریقی است و همه زائران  باید آن را تزریق کنند و کارت واکسن ممهور شده خود را در اختیار داشته باشند.


مرعشی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص واکسن مننژیت زائران افزود: تمام واکسن‌های مننژیت موردنیاز زائران برای حج تمتع از سوی معاونت درمان هلال‌احمر از شرکت‌های معتبر خارجی خریداری شده و از هفته آینده زائران می‌توانند در مراکز درمانی اعلام شده، تزریق کنند.


رئیس پزشکی حج و زیارت در خصوص داروهای موردنیاز زائران ایرانی در حج تمتع امسال گفت: داروهای موردنیاز خریداری شده و در حال بسته‌بندی آن  و آماده ارسال آن به عربستان سعودی هستیم و به عربستان نیز اعلام آمادگی ارسال داروها را کرده‌ایم و البته فهرست موردنیاز داروهایمان را در اختیار آنها گذاشتیم تا در صورت نیاز خودشان اقدام به تهیه داروها کنند.


رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: امسال به‌ازای هر ۴۰۰ زائر یک پزشک به حج تمتع اعزام می‌شود و این پزشکان کسانی هستند که معاینات حجاج را از لحاظ شرایط اعزام و استطاعت جسمانی در داخل کشور انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: امسال سه درمانگاه شبانه‌روزی و یک بیمارستان در مکه مکرمه و ۲ درمانگاه شبانه‌روزی در مدینه منوره خواهیم داشت، ضمن اینکه در هتل‌هایی که ظرفیت بالای زائری دارند مطب‌های هشت ساعته برقرار می‌شود که اطلاع‌رسانی دقیق به زائران نیز انجام می‌گیرد تا دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.


امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر از حجاج کشورمان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *