دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

از احتمال افزایش جانباختگان حادثه متروپل آبادان تا برگزاری کنگره

استان ها – ایرنا -خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی درمراکز استان ها امروز چهارشنبه چهارم خردادماه رویدادهای مهم ملی و کشوری را پوشش داده و تولید محتوای اخبار را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردندکه مهمترین آن به سرعت گرفتن آوار برداری ساختمان متروپل آبادان اختصاص دارد.


 احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه در آبادان گفت: تاکنون ۱۴ هموطن در حادثه متروپل آبادان جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش جانباختگان این حادثه وجود دارد.


وی بیان کرد: تمامی گروه‌های امدادرسانی با تلاش زیاد در حال عملیات امداد و آواربرداری هستند و این اقدامات با حساسیت ویژه دنبال می‌شود. به گفته وی احتمال ریزش باقی مانده سازه، دغدغه اصلی گروه‌های امدادی است و به این دلیل عملیات با احتیاط انجام می‌شود.


وحیدی بیان کرد: هم اکنون با خطر جدی ریزش باقیمانده سازه متروپل روبه رو هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.


گرد و خاک شدیدی که در روزهای اخیر از کانون های کشور همجوار وارد و موجب آلایندگی و کاهش شدید کیفیت هوا در برخی استان ها شده است، امروز چهارشنبه نیز مدارس و ادارات در برخی از مناطق را به تعطیلی کشاند. پدیده  خیزش و انتشار شدید گرد و غبار علاوه بر کاهش دید افقی و مشکلات ایمنی، عوارض جسمی زیادی را برای مردم مناطق درگیر ایجاد می کند و بر این اساس، با صلاحدید کارگروه های استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا ، مدارس و ادارات در برخی استان ها امروز نیز تعطیل شدند. 


«سلام فرمانده» سرودی است که این روزها به زمزمه کودکان و نوجوانان ایرانی تبدیل شده و البته گستره این سرود ولایی و دلنشین مرزهای کشورمان را هم در نوردیده و به زبان های مختلف ترجمه شده است.


این سرود که حاصل تلاش گروه ماح (ملت امام حسین) و نشان دهنده روحیه پایبندی به نظام، ولایت‌پذیری و وطن پرستی نسل جدید است، تمامی دل های منتظران ظهور را به تسخیر خود درآورده است؛ سرود ابتدا با یَا مَوْلاَنَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ اَلْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی بخشی از دعای فرج آغاز می شود و در ادامه با اشعاری از دوری، درخواست فرج، آمادگی برای سربازی در رکاب صاحب الزمان (عج) و عهد بستن همراه است و در نهایت با سلام به امام مهدی (عج) به عنوان آخرین منجی بشریت به پایان می رسد.



تازه‌ترین وضعیت کرونایی استان‌ها 


در حال حاضر  شهرستانی با وضعیت قرمز و نارنجی در کشور نداریم و تنها ۲۵۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 


وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.


 از دیروز تا امروز ۴ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۶ نفر از آنها بستری شدند.


از احتمال افزایش جانباختگان حادثه متروپل آبادان تا برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی


اخبار استان ها


وی بیان داشت: هنر و شاهکار انقلاب اسلامی این است که هم قدرت می‌سازد و هم با تمام توان برای آبادانی کشور تلاش می‌کند.


وی افزود: شهدای مدافع حرم در مقابل فتنه‌های دشمنان قاطعانه ایستادگی کردند و در راستای حفظ و ترویج گفتمان امامین انقلاب اسلامی و صیانت از ارزش‌های اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند.


وی در خصوص تولید هسته‌های بذری غلات، علوفه، دانه‌های روغنی دیم و پشتیبانی فنی و جهش تولید در دیم‌زارهای کشور افزود: در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن هسته بذری در سطح کشور با همکاری مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استان‌ها و همچنین بخش خصوصی تهیه و تولید شد.


وی به اهمیت برخورد پسندیده مسئولان با مردم اشاره کرد و افزود: خیلی از بی‌اعتمادی‌ها به دلیل تصمیم‌های نامناسب نیست بلکه نتیجه بداخلاقی و بدرفتاری است . هیچ مسئولی در هر پست و مقامی نباید هیچگاه از نقدهای سازنده و راهگشای مردم و فعالان رسانه و خبرنگاران ناراحت شود بلکه باید با برخورد مناسب و پاسخگویی به شهروندان زمینه اعتماد را در جامعه ایجاد کند.


وی با بیان اینکه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی با هدف دسترسی زنان روستایی و عشایری به منابع اعتباری و مالی و ایجاد فرهنگ پس‌انداز در جامعه روستائیان ایجاد می‌شود اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۲۰۰ صندوق برای زنان روستایی و عشایری در کشور ایجاد شد.


وی افزود: ملت بزرگ و شریف ایران و محور مقاومت در چند دهه گذشته بهای سنگینی پرداخته‌اند؛ بیش از ۲۰۰ هزار شهید، بیش از ۵۰۰ هزار جانباز و ده‌ها هزار اسیر و آزاده و ترور و تحمل تحریم‌های ۴۰ ساله و هزاران سختی و مرارت را ملت بزرگ و عزیز ما تحمل کرده‌اند.


وی افزود: شهادت این شهید خلبان (ستوان یکم محمدجواد بای) به همراه سرگرد خلبان قاسم زمانی، خلبان و سایر همرزمان این شهیدان را مصمم‌تر کرد که بیش از هر زمان دیگری در ادامه راه این شهیدان و سایر شهدا و پیشکسوتان پا در رکاب ولایت باشند.


از احتمال افزایش جانباختگان حادثه متروپل آبادان تا برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی


افزود : در بازدید از  نمایشگاه دانشگاه های هفتگانه ارتش پی خواهیم برد که دستاوردهای اساتید و دانشجویان این مراکز علمی بر اساس محورهای تعیین شده که در دستور کار است در زمینه ارتقای سطح  علمی و پژوهشی به چه مرحله ای رسیده و دستاورد ها در همان دانشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد و طبق آن رتبه بندی انجام خواهد شد.


وی افزود: ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی خودمان به بهترین افتخارات دست یابیم و متخصصان ایرانی در تولید انواع داروها و واکسن‌های کرونا خوش درخشیدند و با وجود شرایط بسیار سخت تحریمی نشان دادند که ایرانی‌ها در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکردها را نشان می‌دهند.


وی افزود: بنیاد برکت به طور مستقیم ۱۲ هزار روستا در کشور را خدمات رسانی می کند. در همین راستا مدل سحاب به عنوان یک مدل توانمندسازی اقتصادی به صورت اشتغالزایی خرد و کوچک در روستاها شکل گرفته که بر اساس آن ۲۰۰ هزار طرح اقتصادی اجتماع محور توسط شبکه ای از تسهیلگران انجام می شود.


وی افزود: بنا بر تاکید فرمانده کل قوا بایستی همه نیروهای مسلح به مخصوص نیروی زمینی قبل از خاتمه خدمت ۳۰ ساله خود صاحب یک واحد مسکونی شخصی آبرومند بشوند و امسال بحث جهاد تبیین را به عنوان سال جهاد خانه سازی و خانه شخصی برای کارکنان نام گذاری کردیم.


وی افزود: با توجه به‌ اینکه دنیا به سمت الکترونیکی و هوشمندسازی آزمون ها حرکت کرده و  زیرساخت های لازم برای این مهم و رقابت یکسان  و قابل تکرار فرصت شرکت در آزمون حداقل ۶ بار در سال در کشور برای سال های آینده فراهم است  که به یقین پیرو آن استرس و فشارهای عصبی داوطلبان و خانواده های آنها کم می شود.


افزود: این درحالی است که از ۱۷۰ محل گمرکی کشور ۴۰میلیارد دلار کالا وارد کشور می‌شود.این ارقام نشان دهنده حجم فزاینده قاچاق در کشور است و این معضل مظهر اقتصاد زیرزمینی در تجارت خارجی محسوب می‌شود.


 محمد علی زهره‌ای معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور در حاشیه سفر به آذربایجان‌غربی گفت: دیوان محاسبات بدنبال همراه با دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش ارائه خدمات به مردم در مسیر توسعه است.


افزود: در بیست و ششمین سفر استانی خود، بازدیدی از وضعیت موجود، اقدامات انجام شده و شناسایی نقاط قوت و ضعف آذربایجان‌غربی داریم. مشکلات پیش‌رو یا در خود استان حل می‌شود یا برای تعیین تکلیف آن به تهران ارجاع خواهد یافت.


از احتمال افزایش جانباختگان حادثه متروپل آبادان تا برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی


کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی امروز در مصلای قدس قم برگزار شد، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، به صورت ویدئوکنفرانسی سخنران اصلی این مراسم بود.


در این کنگره علاوه بر رییس جمهور، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.


رییس جمهور با بیان اینکه پیشرفت کشور را به رفع تحریم موکول و متوقف نمی‌کنیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند، گفت: قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم که فعالانه مشغول است.


رئیس دولت سیزدهم با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه  و تحولات یمن گفت: این یمن همان یمن دیروز است، اما ۷ سال ایستادگی و مقاومت می‌کند. در جای‌جای عالم، برکت خون شهدا را می‌بینیم که جهل زدایی و از مشکلات عالم اسلام مشکل گشایی می‌کند.


آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه پیام شهدای گرانقدر امروز طنین‌انداز شده است، گفت: پیام خون شهدا پاسداری از ارزش‌های اسلامی، ایستادگی، مقاومت در برابر دشمنان، ساختن کشور، رفع مشکلات مردم،، توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبری، وحدت و انسجام ملی است و اینها پیام مهمی است.


یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره نشان دادن جایگاه و مجاهدت‌های طلاب و روحانیون از دوران مشروطه تا دوران مبارزاتی پیش از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، جبهه مقاومت اسلامی و همچنین نقش تاثیرگذار این افراد در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، سیل، بیماری های همه گیر وغیره است.



 گزارش های خواندنی مراکز استان‌ها


  


فیلم های مراکز استانی ایرنا


  



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *