دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار اردبیل پیگیر خسارتهای مناطق

اردبیل – ایرنا – وزیر کشور روز چهارشنبه در تماس تلفنی با سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این استان ، خسارات وارده و اقدامات انجام‌ شده در این خصوص را پیگیر شد.


به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل ، احمد وحیدی در این تماس تلفنی از هماهنگی‌های لازم جهت پیگیری و تامین خسارات مناطق سیل‌زده استان اردبیل خبر داد.


سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل هم در این تماس ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده استان، اقدامات انجام‌یافته و برآوردی از میزان خسارات وارده به وزیر کشور ارائه کرده و خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارات سیل در مناطق مختلف استان شد. 


سه روز پیش بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خسارت‌های زیادی به مناطق مختلف استان اردبیل از جمله روستاهای شهرستان‌های خلخال ، گرمی مغان ، نیر ، هیر و مشگین‌شهر وارد کرد.


بیشترین خسارت وارده به اماکن و راه‌های این استان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.


در جریان این سیلاب ۲۵ راه روستایی در خلخال و ۵۰ راه روستایی در شهرستان‌های کوثر و مشگین‌شهر در اثر سیل تخریب شد ، ۱۲۰۰ راس گوسفند در حین کوچ از روستای سواره مشگین‌شهر در اثر سیلاب تلف شد و ده‌ها واحد پرورش ماهی در مشگین‌شهر نیز آسیب دیدند.


استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.


این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *