دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نماینده مجلس بدون صنعت مشکل بیکاری شرق استان سمنان حل نمی شود

شاهرود-ایرنا- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: شرق استان سمنان در کنار کشاورزی باید به قطب صنعتی نیز تبدیل شود تا بتوان مشکل بیکاری جوانان این منطقه را برطرف کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر خانی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از گام نخست کارخانه ذوب آهن شاهرود در شهرک صنعتی این شهر که با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان برگزار شد، با بیان اینکه صنعت در شاهرود و میامی مغفول مانده است، افزود: ۹۰ درصد مطالبات مردم در این ۲ شهرستان مربوط به اقتصاد و اشتغال است و اگر نتوانیم این معضل را حل کنیم مهمترین سرمایه خود یعنی جوانان را از دست می دهیم.


وی با تأکید بر اینکه قطب کشاورزی بودن به معنای قطب صنعتی نبودن نیست، ابراز کرد: قرارگرفتن در مسیر راه آهن سراسری تهران-مشهد، شرایط جغرافیایی خاص و ذخایر بسیار در شرق استان سمنان، تابلوی قطب صنعتی را برای این منطقه ترسیم می کند.


نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی می گویند شرق استان سمنان قطب کشاورزی است، پس صنعت لازم ندارد، در حالی که صنعت می تواند اشتغالزایی و توسعه به همراه داشته باشد.


خانی با بیان اینکه شرق استان سمنان باید در تولید و صنعت کشور سهم داشته باشد، این سوالات را مطرح کرد که چرا موتور کامیون تولید نکنیم، چرا خودروسازی را در برخی از استان ها و شهرستان ها متمرکز کردید، یک رئیس جمهور اهل یزد بود، هشت سال همه امکانات صنعتی را به اردکان برد و اکنون مردم این شهر نمی توانند نفس بکشند.


وی ادامه داد: این ظلم و بی عدالتی و جفا در حق بسیاری از شهرستان ها است و اگر این سرمایه به طور متوازن در سطح کشور تقسیم می شد، این مشکلات به وجود نمی آمد.


نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه امروز به دلیل وحدت و تلاش مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود هیچ عذری برای سرمایه گذاران در این منطقه وجود ندارد، گفت: تا سال آینده یک واحد تولید مرغ لاین در میامی با ظرفیت اشتغال یکهزار نفر به بهره برداری می رسد.


خانی با بیان اینکه گام دوم ذوب آهن شاهرود با اشتغال ۳۰۰ نفر تا یک سال آینده باید به بهره برداری برسد، تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی این بخش در کارگروه رفع موانع تولید استان مصوب و به بانک عامل معرفی شد.


امروز گام نخست کارخانه ذوب آهن شاهرود با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی شاهرود به بهره برداری رسید. این مجموعه ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن شمش فولادی را داراست و برای ۲۵۰ نفر شغل مستقیم و برای ٢۵٠٠ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *