دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آنچلوتی بعد از رئال مادرید با مربیگری خداحافظی می کند

تهران- ایرنا- «کارلو آنچلوتی» اعلام کرد که احتمالا پس از ترک رئال مادرید، از دنیای مربیگری خداحافظی خواهد کرد هرچند در صورت درخواست رئال حاضر است ۱۰ سال دیگر هم در سانتیاگو برنابئو بماند.


به گزارش ایرنا، مرد ۶۲ ساله ایتالیایی هفته گذشته پس از قهرمانی با رئال مادرید در لالیگا، به نخستین سرمربی تاریخ بدل شد که هر پنج لیگ معتبر اروپا را فتح کرده است.


دوران افسانه‌ای مربیگری آنچلوتی بازه‌ای ۲۶ ساله و ۱۱ باشگاه مختلف را در برمی‌گیرد اما مرد ایتالیایی حالا به فکر آینده افتاده و قصد دارد زمان بیشتری را برای مسافرت و سپری کردن زندگی با خانواده‌اش صرف کند.


آنچلوتی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بله، بعد از رئال ممکن است خداحافظی کنم اما اگر باشگاه مرا ۱۰ سال دیگر نگه دارد، همینجا خواهم ماند. مکان‌های زیادی وجود دارد که هرگز ندیده‌ام؛ مثلا هرگز در استرالیا یا ریودوژانرو نبوده‌ام. روزی که خداحافظی کنم به این کارها خواهم پرداخت. 


سرمربی ایتالیایی ۲۲ جام را تصاحب کرده که از جمله آن می‌توان به قهرمانی با میلان در سال ۲۰۰۴، لیگ جزیره با چلسی در سال ۲۰۱۰، لوشامپیونه با پی‌اس‌جی در سال ۲۰۱۳، بوندسلیگا با بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۷ و لالیگا با رئال مادرید اشاره کرد.


آنچلوتی با قهرمانی به همراه رئال، به مسن‌ترین سرمربی بدل شد که لالیگا را فتح می‌کند؛ پیش از او «فابیو کاپلو» در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ و در ۶۰ سالگی جام قهرمانی لالیگا را به همراه کهکشانی‌ها تصاحب کرد.


وی درخصوص احتمال حضور در یک تیم ملی نیز گفت: بله، شاید یه یک تیم ملی بروم اما از حالا نمی‌توان در مورد این موضوع حرف زد. قطعا در جام جهانی پیش رو نه اما شاید در جام جهانی ۲۰۲۶ این اتفاق بیافتد.


سرمربی رئال در واکنش به هدایت احتمالی تیم ملی کانادا که به همراه آمریکا و مکزیک میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ را برعهده دارد، گفت: چرا که نه؛ آنها خیلی خوب عمل کرده‌اند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *