دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

گاوبازی که فوتبال را رها نمی کند همه جام ها برای عمو ال چینو

تهران- ایرنا- رئال بتیس با حضور کاپیتان ۴۰ ساله خود بعد از ۱۷ سال بار دیگر به یک جام ارزشمند دست پیدا کرد.


به گزارش ایرنا، سومین فرزند خانواده‌ای شلوغ با هشت برادر و خواهر بود. می‌خواست یک گاوباز قهار و شناخته شده شود اما مسیر زندگی‌اش به سمتی رفت که همه متوجه شدند می‌تواند یک فوتبالیست قابل شود. عمویی به نام “ال چینو” داشت که هزینه‌های رفت و آمد او را از شهر کادیز به سویل پرداخت می‌کرد تا بتواند روزی یک فوتبالیست بزرگ شود. اتفاقی که به وقوع پیوست و حالا فوتبالدوستان جهان با نام “خواکین سانچز” کاملا آشنا هستند.


پیروزی رئال بتیس مقابل والنسیا در ضربات پنالتی، اولین قهرمانی سبز و سفیدها پس از ۱۷ سال بود که به دست آمد و نکته مشترک بین این ۲ جام حضور خواکین در هر ۲ تیم بود. او در سال ۲۰۰۵، بیست و سه سال داشت و در بازی مقابل اوساسونا که به پیروزی ۲ بر یک منجر شد در زمین حضور داشت و این بار در تقابل با خفاش‌ها، زننده یکی از پنالتی‌های تیمش بود که به گل منجر شد.


گاوبازی که فوتبال را رها نمی‌کند؛ همه جام‌ها برای "عمو اِل‌چینو"


گاوبازی که فوتبال را رها نمی‌کند؛ همه جام‌ها برای "عمو اِل‌چینو"


خواکین از سال ۱۹۹۷ به باشگاه رئال بتیس رفت و پس از حضور در تیم‌های پایه و همچنین تیم ب در سال ۲۰۰۰ به تیم اصلی راه یافت. ۶ سال حضور در مقطع نخست و حالا هفت سال حضور در مقطع دوم، ماحصل فعالیت خواکین در شهر سویل بوده است. او به جز این تیم برای والنسیا، مالاگا و فیورنتینا هم بازی کرد و در ۵۱ بازی ملی چهار گل را به ثمر رساند.


خواکین، متخصص فتح جام حذفی است. او ۲ بار با رئال بتیس و یک مرتبه با والنسیا فاتح این جام شد و یکی از مهمترین رکوردهایش این است که نیمی از جام‌های تاریخ باشگاه بتیس در حضور او به ارمغان آمده است. سانچز تنها در قهرمانی لالیگای فصل ۱۹۳۵-۱۹۳۴ و جام حذفی سال ۱۹۷۷ همراه این تیم نبود. نکته جالب توجه این است که خواکین همواره موفقیت‌های فردی و تیمی‌اش را به عموی فقید خود تقدیم می‌کند و یادش را گرامی می‌دارد.


او حالا به دنبال ثبت یک رکورد فردی دیگر است. ۱۸ فصل حضور در لالیگا باعث شده تا در آستانه انجام ۶۰۰ بازی لالیگایی قرار بگیرد. او برای رسیدن به رتبه نخست فقط آندونی زوبی‌زارتا را پیش روی خود دارد که ۶۲۲ بازی انجام داد. خود خواکین هم معتقد است حالا که بتیس با هدایت مانوئل پیگیرینی ۶۸ ساله در اوج قرار دارد و می‌تواند بازهم جام بگیرد دلیلی برای خداحافظی وجود دارد. با این اوصاف را باید حداقل در ۴۱ سالگی نیز با پیراهن رئال بتیس ببینیم. تیمی که با حضور مرد شیلیایی روی نیمکت و همچنین مهره‌های قابل اتکا قرار است کارهای بزرگ‌تری در فوتبال اسپانیا و اروپا انجام دهد.


گاوبازی که فوتبال را رها نمی‌کند؛ همه جام‌ها برای "عمو اِل‌چینو"


گاوبازی که فوتبال را رها نمی‌کند؛ همه جام‌ها برای "عمو اِل‌چینو"




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *