دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیین های پرفضیلت شب احیا در پاکستان وداع حاجتمندان با لیالی

تهران- ایرنا- همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، سومین و آخرین شب از لیالی قدر، شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم ‘الغوث، الغوث’ گویان و درفضایی معنوی و آکنده از عطر نام علی(ع)، در سحرگاه دوشنبه با واپسین لحظات ‘لیالی قدر’ امسال وداع کردند.


به گزارش ایرنا، شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم در شهرهای مختلف این کشور با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز اسلامی، مراسم سومین شب از لیالی قدر را برگزار کردند و برای شهادت مظلومانه اول امام شیعیان عزاداری کردند.


در آیین پرفضیلت سومین شب از لیالی قدر با حضور ایرانیان مقیم اسلام‌آباد از جمله سفیر کشورمان، روسای نهادهای ایرانی، دیپلمات‌های ایرانی به همراه اعضای خانواده خود همزمان و همدل با هموطنان در ایران اسلامی، بعد از زمزمه دعای ‘جوشن کبیر’، اشک ریزان ندای ‘الهی العفو’ سردادند و در این شب آمرزش گناهان از خداوند طلب مغفرت کردند و با به سر گرفتن قرآن و زمزمه ‘بک یا الله…’ در این لحظات نورانی نزول کتاب آسمانی، با خدای خود به راز و نیاز پرداختند.


ایرانیان مقیم دیگر شهرهای پاکستان نیز در سومین شب از لیالی قدر همچنین به مناسب دومین شب شهادت نخستین اختر تابناک امامت و ولایت به سینه زدند و اشک ماتم ریختند.


سخنرانان در این آیین‌های معنوی، به توصیف شخصیت و ویژگی‌های امیرالمومنین علی (ع) پرداخته و با نقل روایات و احادیث، شخصیت این امام بزرگوار را جامع و کامل از هر نظر توصیف کردند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *