دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر کشور اختلاف میان کارفرما و پیمانکار خط ۲ قطار شهری کرج

کرج – ایرنا – وزیر کشور با اشاره به مشکلات خط ۲ قطار شهری کرج اظهار داشت : پیمانکار پروژه اختلاف هایی با کارفرما دارد که این مساله، کار را معطل کرده است.


به گزارش ایرنا، «احمد وحیدی » عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از خط ۲ قطار شهری کرج در گفت وگو با خبرنگاران افزود:  در مسافت  ۱۴.۹ کیلومتری که از خط ۲ قطار شهری در حوزه کرج واقع شده  ساخت حدود ۱۰ ایستگاه قطار  پیش بینی شده است. 
وی  بیان داشت : تنها یکی از ایستگاه ها در میانه کار ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و بقیه ایستگاه ها در مجموع ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت دارند. 
وحیدی گفت: در  مجموع  حدود پنج کیلومتر از خط ۲  قطار شهری کرج به نسبت آماده است که نقش زیادی در کاهش ترافیک شهر ندارد و باید  فاصله بیشتری از این خط راه اندازی شود.
 وزیر کشور اظهار داشت :  پیمانکار تعدیل هایی را اعمال کرده و درخواست هایی دارد که مقداری بیش از آن چیزی است که شهرداری به عنوان کارفرما می‌تواند پرداخت کند. 


وی افزود: این اختلاف ها باید بین کارفرما و پیمانکار در نوبت اول برطرف شود و پس  از آن باید  تامین منابع  مالی کرد.


وزیر کشور  گفت:  قرار براین بود یک  سرمایه‌گذار برای این پروژه پیدا شود که در زمان حاضر  وجود ندارد ، لذا برای تامین مالی آن انتظار شهرداری کرج این است که دولت کمک کند.
 وحیدی  ادامه داد: البته کمک‌های دولت محدود است و نمی‌تواند به طور گسترده باشد اما تاحدودی برای تحرک بخشیدن به پروژه کمک خواهد شد.


وی تاکید کرد:  اگر شهرداری کرج بتواند سرمایه‌گذار پیدا کند کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. 


وی گفت: مقداری  تجهیزات  برای خط ۲ قطار شهری کرج  از خارج کشور  تهیه شده  که البته این کار در زمانی صورت گرفته که در کشور توان تولید وجود داشته و در این زمینه ابهامی هم متوجه وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده است.


عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ در کرج آغاز شده که تاکنون نزدیک به ۱۵ کیلومتر تونل این خط حفاری شده است.


استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرداد ماه سال ۸۹ با هفت شهرستان تابعه از استان تهران منفک و به عنوان استان سی و یکم کشور شناخته شد.


 رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم  امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه میهمان استان البرز است.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *