دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حدود ورود مجمع تشخیص به مصوبات مجلس تعیین شود

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس گفت: باید پیگیری شود حدود و ثغور ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت در مورد مصوبات مجلس چه میزان است؛ آیا می‌توانند به صورت مستقیم مصوبات مجلس را رد کنند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز ( دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی در تذکر شفاهی گفت: باید پیگیری شود حدود و ثغور ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت در مورد مصوبات مجلس چه میزان است؛ آیا می‌توانند به صورت مستقیم مصوبات مجلس را رد کنند یا باید همانند شورای عالی امنیت ملی به رهبر انقلاب نامه ارائه کنند و با اذن رهبری مصوبات آنها نافذ شود و یا اینکه نامه خود را به شورای نگهبان بدهند.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبات مجلس باید توسط دستگاه دقیق خوانده شود؛ قوه مقننه به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی را نداده است بلکه اختیار به دولت داده شده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی حفظ شود یا قیمت‌ها ثابت نگه داشته شود؛ برخی اظهارنظرها صرفاً سبب تشویق اذهان عمومی می‌شود. برخی از احکام بودجه که در مجلس مصوب شده باید جداول و ردیف‌هایش شفاف بیان شود. برخی دستگاه‌ها که برایشان حکمی تصویب شده در این خصوص سوالاتی را مطرح می‌کنند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: از دولت به دلیل تحرکات در عرصه‌های مختلف قدردانی می‌کنیم؛ خوشبختانه شاهد صف‌های مرغ در ایام عید نوروز نبودیم لذا درخواست می‌شود این روند در ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد.


سلیمی خاطر نشان کرد: در رابطه با مذاکرات نیز باید عنوان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب و قانون راهبردی مجلس دو خط قرمز در مذاکرات هستند؛ گاهی اظهاراتی می‌شود که این دو مولفه آیا مورد توجه قرار گرفته یا خیر، لذا درخواست می‌شود وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده در این رابطه گزارش شفافی را به مجلس و افکار عمومی ارائه کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *