دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمریکا به زودی تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع می کنیم

نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به زودی تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع خواهد کرد.


ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: در مورد تحریم ها، همیشه گفته‌ایم که به اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، کرملین، همه اطرافیان پوتین از جمله میلیاردرهای روس و افراد نزدیک به رئیس جمهوری روسیه که از این جنگ انتخابی علیه اوکراین حمایت می کنند، ادامه خواهیم داد.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این فشارها  تا زمانی که تنش‌ها و خشونت ها کاهش پیدا نکند و تا زمانی که این نوع جنایات به پایان نرسد، ادامه خواهند داشت.


 وی اضافه کرد: بنابراین گمان می کنم که به زودی شاهد اعمال فشار جدید علیه روسیه خواهیم بود.


پرایس در خصوص تصاویر منتشر شده از شهر بوچا در اوکراین نیز اظهار داشت قبلا اعلام کرده ایم که نیروهای روسیه مرتکب جنایات جنگی شده اند.


وی اضافه کرد در حال جمع آوری اطلاعات هستیم. اول به خاطر روشن شدن دقیق اقدامات آنها و دوم، اطمینان از باسخگو ساختن همه افرادی که مرتکب این جنایات شده اند. این ماموریت ماست.


پرایس در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه نیز گفت که هنوز هیچ نشانه ای از جدی بودن روسیه در این مذاکرات ندیده ایم.


وی گزارش‌ها مبنی بر بهبود وضعیت روبل روسیه را رد کرد و گفت: این تقریبا واقعیت ندارد. کرملین با اقدامات سختگیرانه خود ارزش روبل را به صورت مصنوعی حفظ کرده است. ارز ملی روسیه تقریبا مرده است.


وی خاطرنشان کرد که دولت روسیه  از فروش روبل‌ توسط مردم و دیگران جلوگیری می‌کند تا برای حفظ ارزش روبل یک بستر ایجاد کند. در مورد اقتصاد روسیه باید بگویم که ۳۰  سال یکپارچگی اقتصادی روسیه تنها در پنج هفته گذشته نابود شده است.


ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که هنوز زمان زیادی تا پایان جنگ در اوکراین باقی مانده است.


 وی روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا ادعا کرد: فکر می کنم اوکراینی ها در حال برنده شدن در جنگ در اطراف کی یف و در بخش شمالی کشور هستند. این یک دستاورد فوق‌العاده‌ برای آنها در نبرد خود و حمایت های آمریکا و متحدان ناتو از اوکراین است.


این در حالی است که شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر روی تاریخ نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) به عنوان روز پیروزی در اوکراین تمرکز کرده است.


به گفته چندین مقام آمریکایی آگاه، روسیه راهبرد جنگ در اوکراین را تغییر داده و بر کنترل  منطقه دونباس و سایر مناطق در شرق اوکراین تا اوایل ماه مه متمرکز شده است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.


پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.


جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است.


همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *