دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

جمهوری اسلامی نسخه ای جدید و بی بدیل

تهران – ایرنا – مهم ترین کار اصولی که ملت شریف ایران، با الهام از تعالیم مکتب محمدی و علوی( علیهما السلام) انجام داد، تبدیل نظام شاه سالار به نظام مردم سالار و شکل دهی به نظام جمهوری اسلامی بود.


جمهوری اسلامی، عبارت است از اراده مردم و ارزش های الهی و معنوی و حقیقتی درون دینی که فقط در چارچوب مسائل و مباحث دینی قابل تعریف است.


جمهوری اسلامی، هم جمهوری و هم اسلامی است و از متن دین مبین اسلام برخاسته و تمام ارکان اقتدار معنوی در آن جمع و اخلاص و تقوا و ایثار و توکل و تعبد و ایمان در آن برجسته است. 


جمهوری اسلامی، نظام مردم سالاری دینی است. در این نظام، مردم اصل اند. مردم در همه امور زندگی، حتی در تعیین حاکم، صاحب رای و تدبیر و صاحب تصمیم اند.


اگر جمهوری اسلامی بخواهد بر مبنای دین عمل کند، بدون مردم نمی شود. تحقق نظام مردم سالار واقعی نیز بدون دین امکان ندارد.


مردم گرایی در جمهوری اسلامی، ریشه اسلامی دارد. پایه و اساس حق مردم در نظام دینی، اسلام ناب است. رای مردم در این نظام، متکی بر یک مبنای بسیار محکم اسلامی است. مردم خودشان انتخاب می کنند، تصمیم می گیرند و سرنوشت اداره کشور را به وسیله منتخبان خود، در اختیار دارند و در سایه هدایت الهی، هرگز به بیرون از جاده صلاح و فلاح نمی روند و از راه مستقیم الهی خارج نمی شوند. 


این نسخه بی بدیل که با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) رونق گرفته است و جهانیان همواره و امیدوارانه آن را در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت های خیره کننده، سربلند دیده اند؛ الگویی جدید برای تمامی کشورهای جهان است که در صورت تبیین دقیق و درست مبانی نظری آن از سوی افسران میدان جنگ نرم و روحانیت بصیر و فهیم، مورد پسند تمامی مسلمانان و مظلومان دنیا واقع خواهد شد و دل آنان را لبریز از محبت به جمهوری اسلامی و به امامین انقلاب اسلامی و به ملت شریف و بزرگ ایران قرار خواهد داد.


دل مسلمانان و مظلومان جهان، از نفوذ و دخالت و تکبر دولت های طاغوتی و استکباری، پر از خون است. اگر ما چهره زیبای جمهوری اسلامی را برای مردم جهان تبیین کنیم، آنان که به دنبال الگویی مناسب برای رهایی از چنگال ستم پیشه گان جهانند، با شور و شوق به نسخه بی بدیل نظام دینی نظر می افکنند و با الگو برداری از آن، راه رسیدن به هدف را برای خود و یاران همراه، هموار می سازند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *