دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

افزایش حقوق کارگران کمک به تولید است لزوم حمایت از کارفرمایان

تهران – ایرنا – نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارگران را در راستای حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: برای بهبود اشتغال کشور و جلوگیری از تعدیل نیرو باید از کارفرما با تسهیلات کم بهره حمایت کرد.


سیدکریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه ریشه کنی فقر مطلق مورد تاکید و پیگیری دولت سیزدهم است، گفت: مقایسه میزان افزایش تورم با افزایش حقوق و دستمزدها نمایانگر مشکلات معیشتی اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار است.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی با استفاده از بازوی قانون‌گذاری خود به ویژه آنچه در بودجه ۱۴۰۱ انجام داد، تلاش کرد، افزایش حقوق و اقشار آسیب پذیر را در دستور کار قرار دهد. بر همین اساس اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را که وظیفه کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه را دارند، افزایش داد تا فشار معیشتی به حداقل برسد.


نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بدون در نظر گرفتن دخل و خرج کشور نمی‌توان مصوبات خاصی را برای ریشه کن کردن فقر مطلق در جامعه اجرایی کرد. محدودیت‌های بودجه‌ای سال‌های گذشته، یکی از دلایل مهم در پابرجا بودن فقر مطلق در جامعه است.


حسینی ادامه داد: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی از یک سو و افزایش نرخ بیکاری از سوی دیگر موجب افزایش نرخ فقرمطلق است.


نماینده مردم اهواز بابیان اینکه افزایش تورم، میزان توزیع اعتبارات برای فقر زدایی را با موانع جدی روبه رو کرده است گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده از اقداماتی مانند استقراض از بانک‌ها که سبب افزایش تورم می‌شود، دوری کند که این نگاه دولت روند افزایش تورم رامتوقف کرد.


وی با بیان اینکه کسری بودجه عامل افزایش تورم و فشار بر اقشار ضعیف جامعه است، گفت: مجلس در بررسی لایحه بودجه تلاش کرده بندها و مصوبات تورم زا را حذف کند، دولت هم این موضوع را مدنظر قرار داده و کسری تراز عملیاتی بودجه را کاهش داد.


حسینی با اشاره به افزایش حقوق کارگران به میزان ۵۷.۵ درصد، عنوان کرد: تامین منابع این افزایش حقوق بر عهده کارفرما است که بیشتر کارفرماها صاحبان کارخانه های تولیدی خرد بوده و از سرمایه زیادی هم برخوردار نیستند. برهمین اساس باید پرداخت تسهیلات کم بهره برای کافرما در نظر گرفته شود تا تولید آسیب نبیند و نیروی کار هم تعدیل نشود.


نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به نرخ تورمی که در کشور وجود دارد، افزایش حقوق کارگران می‌تواند به حل مشکلات معیشتی این بخش از جامعه کمک کرده و سبب تسریع در روند فقرزدایی شود.


نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور از ابتدای تشکیل دولت خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم در دولت گذشته عدم ارتباط مستقیم با رییس جمهور بود. اما رییس دولت سیزدهم با سفرهای استانی خود از نزدیک مشکلات، تنگناها و فقری که گریبان برخی از شهرها و روستاهای کشور را گرفته، رصد کرد تا تصمیمات دقیق‌تری برای برای حل این دغدغه‌ها اتخاذ شده و امید در دل مردم زنده شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *