دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پیش به سوی دهمین برد اسکوچیچ به دنبال ۱۰۰ درصدی نگه داشتن ایران



خلیل‌زاده اردوی تیم ملی را ترک کرد


تهران- ایرنا- مدافع میانی تیم ملی فوتبال ایران اردوی تیم را ترک کرد و راهی قطر شد تا به تمرینات…


  • اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود

    تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران تا به حال ۹ بار لبنان را شکست داده و در تمام بازی های خانگی اش این تیم را شکست داده است.


    به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران دهمین و آخرین بازی خود را در چارچوب دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را باید امروز(سه شنبه) از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا(ع) مقابل لبنان برگزار کند.


    شاگردان دراگان اسکوچیچ ۲۰ امتیازی هستند و شانس دارند تا در صورت لغزش کره جنوبی مقابل امارات بازهم به صدر صعود کند و به عنوان سرگروه کارش را در این مرحله به اتمام برساند.


    این دوازدهمین دیدار ایران و لبنان در مسابقات مختلف است که باید به انجام برسد. ۹ برد، یک مساوی و یک باخت ماحصل کار ملی پوشان در تمام این سالها مقابل رقیب عربی خود بوده است. ۲۹ گل برای ایران به ثبت رسیده و طرف مقابل فقط سه بار موفق به گلزنی شده است.


    این برای پنجمین بار است که ایران در خانه باید به مصاف لبنان برود. در چهار دیدار قبلی چهار برد نصیب ایران شده و آمار ۱۰۰ درصد پیروزی به ثبت رسیده است. تاکنون لبنان نتوانسته در ایران حتی یک گل هم به ثمر برساند و با ۱۴ گل خورده بدرقه شده است. حالا مشهد برای نخستین بار میزبان این تیم خواهد بود.


    همچنین ایران و لبنان برای چهارمین مرتبه در مقدماتی جام جهانی برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. ۲ پیروزی برای ملی پوشان و یک برد برای لبنان تا به اینجا رقم خورده است. در مقدماتی جام ۲۰۱۴ ابتدا لبنان با یک گل میهمان قدرتمند خود را شکست داد اما در بازی برگشت این شاگردان کارلوس کی روش بودند که با چهار گل به برتری دست یافتند.


    در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز لبنان ابتدا میزبان بود اما مردان دراگان اسکوچیچ باخت تا دقیقه ۹۱ را با پیروزی ۲ بر یک تعویض کردند تا دومین برد ایران به ثبت برسد.


    پیش به سوی دهمین برد؛ اسکوچیچ به دنبال ۱۰۰ درصدی نگه داشتن ایران


    ایران در صورت پیروزی مقابل لبنان می تواند به پنجمین پیروزی متوالی برسد. پیش از این یک بار دیگر هم ایران پنج بازی متوالی را برده بود و سپس تنها باخت از راه رسیده بود. حالا یک بار دیگر می توانیم پنجمین برد پی در پی را برابر این تیم جشن بگیریم.


    ۱۱ بازیکن ایرانی تا به اینجا دروازه لبنان را باز کرده اند. جواد نکونام با هفت گل از این حیث صدرنشین است و بهترین آمار را دارد. علی دایی با ۶ گل، رضا قوچان نژاد با چهار گل، علیرضا واحدی نیکبخت و حمید استیلی با ۲ گل در رده های بعدی قرار دارند. اشکان دژاگه، امیرحسین صادقی، محمدرضا خلعتبری، یحیی گل محمدی، علی کریمی، کریم باقری، سردار آزمون و احمد نوراللهی هم یک گله های تیم ملی هستند.


    محمد حیدر، رواد انتر و سونی سعد یک گله های اردوی تیم ملی لبنان هستند. هنوز کسی موفق نشده از لبنان به ۲ گل برسد.


    به جز ۲ بازی، ایران در ۹ دیدار دیگر حداقل یک گل به رقبایش زده است. پیروزی پنج بر صفر در سال ۱۳۹۱ بهترین برد ایران بوده است. تنها برد لبنان هم همانطور که گفته شد با حساب یک بر صفر رقم خورد.


    این سومین جدال ۲ تیم در فصل بهار است. ایران در خرداد ۱۳۸۳ و ۱۳۹۲ موفق شد لبنان را با نتایج مشابه چهار بر صفر از پیش رو بردارد.


    تهران- ایرنا- در هفتمین روز از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ با بسته ورزشی ایرنا همراه ما باشید.



  • آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *