دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امارات مدعی است صلح با اسرائیل پتانسیل های زیادی دارد

تهران – ایرنا – امارات متحده عربی که به همراه بحرین از سپتامبر سال ۲۰۲۰ پای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرده، مدعی است که صلح با رژیم صهیونیستی پتانسیل‌های زیادی دارد.


به گزارش ایرنا، امارات روز ۱۳ اوت ۲۰۲۰ در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان نخستین کشور عرب خلیج فارس روابطش را با اسرائیل عادی می‌کند که در نهایت منجر به امضای توافق همراه با بحرین در سپتامبر همان سال شد.

وزیر امور خارجه امارات که به همراه همتایان خود از مراکش، مصر و بحرین حاضر نشست نقب در جنوب فلسطین اشغالی بود از دیدارهای صورت گرفته در حاشیه این نشست به عنوان لحظه‌ای تاریخی یاد کرده و گفته ۳۰۰ هزار اسرائیلی از رویداد اکسپو ۲۰۲۰ در دبی بازدید کردند که موید اهمیت تقویت روابط است.

الجزیره روز دوشنبه به نقل از عبدالله بن زاید آل نهیان گزارش کرد: نشست نقب به دنبال تغییر رویکردها در منطقه برای ساختن آینده‌ای بهتر است. بن زیاد آل نهیان افزود: از زمان امضای توافقنامه صلح مصر با اسرائیل در ۴۳ سال پیش، ما سال‌ها آشنایی و نزدیکی را از دست داده‌ایم و اکنون زمان ساختن آینده‌ای متفاوت و همکاری برای شکست تروریسم و خشونت فرا رسیده است. ما سال‌ها را برای دستیابی به صلح از دست داده ایم.

او این ادعا را هم مطرح کرده که اسرائیل از دیرباز بخشی از این منطقه بوده و زمان آن فرا رسیده که یکدیگر را بشناسیم و سخنان نفرت انگیز در منطقه باید به چالش کشیده شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پایگاه خبری عربی ۲۱ از عدم توافق چهار مصر، بحرین، امارات، مغرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این نشست برای صدور بیانیه مشترک خبر داد؛ امری که نشان از بی‌نتیجه بودن نشست و نرسیدن آن به اهدافی دارد که رژیم صهیونیستی و آمریکا به همراه چهار کشور سازشکار عربی بدنبال آن بودند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *