دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رئیس جمهور در مراسم یادبود آیت الله ری شهری حضور یافت

شهرری – ایرنا – آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دقایقی پیش (عصر پنجشنبه) با حضور در مصلای حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در آئین یادبود مرحوم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری شرکت کرد.


به گزارش ایرنا، آیت‌ الله دکتر سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش وارد مصلای حرم عبدالعظیم حسنی (ع) شد تا در آئین یادبود مرحوم آیت الله محمدی ری شهری شرکت کند.


مراسم تشییع این عالم مجاهد صبح امروز /پنجشنبه/ از میدان اصلی شهرری تا حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد و پیکر آیت الله ری شهری در صحن اصلی این حرم آرام گرفت.


آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه تهران ،سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات هم در این آیین حضور دارند.


 رئیس جمهور پس از ترک مجلس یاد بود آیت الله ری شهری لحظاتی با حضور در  خدام  حرم عبدالعظیم حسنی با آنان گفت وگو کرد و سپس به زیارت سید الکریم رفت.


«محمّد محمّدی نیک ری‌شهری» هفتم آبان ماه ۱۳۲۵ در خانواده‌ای متدین در شهر ری دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۳۹ پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه شهر ری شد و در سال ۱۳۴۰ برای ادامه تحصیل به قم رفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ ـ به‌جز مدّت کوتاهی که به دلایل سیاسی به حوزه‌های علمیه مشهد و نجف مهاجرت کرد ـ به گذراندن مدارج تحصیلی و تدریس در حوزه علمیه قم اشتغال داشت و پس از سال‌ها حضور در دروس خارجِ فقه و اصول، به درجه اجتهاد نایل آمد.
وی از ابتدای نهضت اسلامی به‌ویژه در جریانات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به جمع نیروهای انقلاب پیوست و بارها در این مسیر دستگیر، محاکمه، تبعید و زندانی شد و پس ‌از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان به ‌فعالیت‌های اجتماعی ـ سیاسی اشتغال داشت و مسئولیت‌های مختلفی همچون حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب، ریاست دادگاه انقلاب ارتش، دادستانی کل کشور و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را بر عهده گرفت و در ششم شهریور ماه ۱۳۶۳، با کسب آرای اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
دبیرکلّی جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، نمایندگی مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی ولیّ فقیه و سرپرستی حجاج، ریاست مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث و ریاست دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث از دیگر مسئولیت‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری بود.
وی در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *