دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مردم از جناح بازی خسته شده اند راه اندازی کارخانجات و سفرهای

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همه جناح‌های سیاسی باید برای آبادانی کشور وارد میدان شوند گفت: راه‌اندازی کارخانجات تعطیل شده و توجه به سفرهای استانی دو اقدام ویژه آیت‌الله رئیسی از زمان آغاز دولت سیزدهم بود.


رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره پیام نوروزی رییس جمهوری گفت: در ابتدای سخن باید از رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد که در سال‌های اخیر با انتخاب شعارهای هوشمندانه با محوریت تولید و اشتغال به این موضوع تاکید ویژه دارند و امیدوارم با توجه ویژه ایشان مشکلات حوزه اشتغال، بیکاری و معیشت جوانان حل شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از حدود ۳۳ سال که از جنگ تحمیلی می گذرد، آیت الله رییسی در خوزستان پیام نوروزی سال ۱۴۰۱ را بیان می کنند که نشان دهنده نگاه ویژه به این استان است. مردم این استان که سال‌های سال برای دفاع از ناموس، دین و میهن اسلامی ایستادگی کردند.


نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از جنگ این مناطق نیازمند توجه ویژه است. خوزستان از بنادر ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان از این ظرفیت برای بهبود شرایط اقتصادی و تجاری و ارتباط با کشورهای همسایه از جمله عراق استفاده کرد.


وی درباره رویکرد رییس جمهور که به جای تخریب دولت گذشته، همت و تلاش دولت خود را افزایش داده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه به این نکته تاکید فرمودند که باید به تولید داخل توجه شود. چرا که در این صورت امکان حل برخی از مشکلات با توجه به تحریم‌ها وجود دارد. برهمین اساس آیت الله رییسی از ابتدای دولت سیزدهم موضوع سفرهای استانی و راه اندازی کارخانجات تعطیل شده را در دستور کار قرار دادند.


این نماینده مجلس ادامه داد: این رویکرد دولت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که ایشان تاکید داشتند دولت‌ها بدون تخریب دولت های قبلی نسبت به رفع مشکلات اساسی و نیازهای مردم اقدام کند. به ویژه که ایشان سال ۱۴۰۱ را بر اساس اشتغال و توجه به دانش بنیان های نامگذاری فرمودند که در صورت تحقق آن بسیاری از مشکلات داخلی کشور رفع خواهد شد.


سنگدوینی با بیان اینکه حمایت از دانش بنیان‌ها باید در راستای کمک به آنها تا زمان تجاری سازی ایده و فکر انجام شود، گفت: کشور ما از ظرفیت بالای نیروی جوان و نخبه برخوردار است که توانایی ایجاد تحول را در صورت حمایت، را دارند. براین هدف هم باید بخش خصوصی و دولتی، بانک ها و سه قوه به صورت مستمر حمایت‌های لازم را انجام دادند.


وی درباره تاکید رییس جمهور به دور شدن از فضای دوقطبی برای رسیدن به موفقیت گفت: مردم دیگر جناح بازی‌های سیاسی را بر نمی‌تابند و از چنین رفتارها و دیدگاه هایی خسته شدند. باید همه جناح‌های سیاسی برای آبادانی کشور، مرد میدان شوند. همانطور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان بود و در عمل داعش را نابود کرد و برای این هدف و مردم، نظام و انقلاب از جان گذشت.


نماینده مردم گرگان با تاکید بر حل مشکلات کشور با مدیریت جهادی گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی به اهداف آرمانی خود برسد باید همه بخش‌ها و ارکان نظام در جهاد اقتصادی کمک کنند تا بتوان از مشکلات عبور کرد. البته مجموعه دولت هم به رقم اینکه در مسیر جهادی حرکت می‌کند، ولی باید بیشتر فعال شود تا مشکلات معیشتی، اقتصادی و بیکاری جوانان برطرف شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: البته انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که به رغم همه تحریم‌ها، جنگ، دشمنی‌ها، همچنان دوام آورده و دلیل آن فقط مقاومت مردم است. حال این مقاومت را باید پاسخ داد و نیازهای آنها را رفع کرد.


وی ادامه داد: بروکراسی اداری هم از جمله مسائلی است که سبب شده کارهای مردم گره بخورد. البته مجلس در سال گذشته قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کرد که برای آسان کردن کار مردم بسیار اثربخش خواهد بود.


سنگدوینی درخصوص اقدامات دولت برای کاهش تورم، اظهار داشت: دولت سیزدهم هر چند مدت کوتاهی است که مستقر شده ولی در همین زمان کم موفق شد قراردادهای بزرگی را برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد دلار نهایی کرده و بیش از ۵ میلیون نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند. همچنین رفع کمبود کالاهای اساسی و پایان صف های طولانی خرید مایحتاج روزانه مردم و توقف استقراض از بانک مرکزی از جمله دستاوردهایی است که دولت در مهار تورم به دست آورد.


وی ادامه داد: دولت آیت  الله رییسی هم بدون تخریب دولت قبل به نحوی فعالیت می‌کند که خود مردم در نهایت قضاوت کنند عملکرد دولت به چه نحوی بوده و شاید یکی از مهمترین کارهای دولت مقابله عملی با کرونا با واکسیناسیون همه مردم بود.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت افراد توانمند، جهادی و انقلابی بدون در نظر گرفتن جناح بندی‌های سیاسی در راستای آبادانی کشور استفاده کرد، امیدواریم با ارتقا روابط کشور با کشورهای همسایه مشکلاتی اقتصادی هم کاهش یابد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *