دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

توجه به تولید دانش بنیان اقتصاد کشور را متحول می کند

اردبیل-ایرنا-نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین و مدیریت جهادی قوای سه گانه برای تحقق آن، اقتصاد کشور را متحول می کند.


صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری اطهار کرد: با عمل به شعار مقام رهبری در تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین می توان اقتصاد کشور را در جنبه های مختلف اعم از درآمدزایی و اشتغال متحول کرد به شرطی که همه مدیران دستگاه های اجرایی با جلب و جذب مشارکت های مردمی در سرمایه گذاری تلاش مضاعف داشته باشند.


وی با بیان اینکه رویکرد دانش‌بنیان در حوزه اقتصادی مشکلات اقتصادی را کاهش می‌دهد افزود: توجه به عناصر دانش‌بنیان در رویکردهای اقتصادی زمینه‌ساز خوداتکایی و خودکفایی اقتصادی در کشور است که باید برای داشتن حرکت‌های روبه رشد اقتصادی دنیا توجه به عنصر فناورانه و دانش‌بنیان را مد نظر قرار دهیم و با هدف اشتغال و درآمدزایی به سمت تحقق برنامه‌های اقتصادی حرکت کنیم.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌های فناورانه و دانش‌بنیان برای ایجاد زمینه خوداتکایی با توجه به اهداف مورد نظر امری لازم و ضروری است که در این زمینه باید با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد اقتصادی را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری در عمل تحقق بخشید.


عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اجرای پروژه های زیر بنایی در استان اردبیل گفت: اتمام پروژه راه آهن اردبیل-میانه، احداث بزرگراه ها،تکمیل سدهای خاکی و در کنار آن توسعه آبیاری مدرن ،آبرسانی به روستاها و بهسازی راه ها جزو اولویت های نمایندگان استان است در مجلس است و تلاش می شود در سال جدید بخشی از این پروژه ها عملیاتی شود.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-میانه و اولویت بخشی به آن افزود:در بودجه سال جدید  ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل-میانه اختصاص داده شده و علاوه بر این، ۴۰۰ میلیارد تومان هم فاینانس بانکی (۲۰۰ میلیارد تومان بانک سپه و ۲۰۰ میلیارد تومان بانک رفاه کارگران )به این پروژه اختصاص خواهد یافت.


بدری افزود: دولت در تکمیل این پروژه مصمم شده و از استاندار اردبیل هم خواستیم تکمیل این پروژه را در اولویت کاری قرار دهد.


پیگیر ردیف ملی برای راه آهن اردبیل-پارس آباد هستیم


وی با اشاره به اخذ ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد مغان در بودجه افزود: ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد مغان  در بودجه ۱۴۰۰ اخذ شده بود ولی وزارت راه و شهرسازی نتوانست به موقع مجوز ماده ۲۳ را به سرانجام برساند تا در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات لازم برای این پروژه اختصاص داده شود.


بدری بیان کرد: پیگیر هستیم در مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اردبیل-پارس آباد دارای ردیف ملی شود تا با تامین اعتبار لازم شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *