دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معاون رییس جمهور تسریع در روند توسعه شهرستان کوهرنگ به برنامه ریزی

شهرکرد- ایرنا- معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: برای سرعت‌بخشی به روند توسعه شهرستان کوهرنگ نیاز به برنامه‌ریزی علمی است.


سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: تنظیم گزارشی از پیشرفت‌ها و نیازهای این شهرستان، و نظارت میدانی بر روند اجرای طرح‌های عمرانی و پیگیری روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از زلزله جزو اهداف این سفر یک‌روزه به‌شمار می‌رود.


وی افزود: برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای عملیاتی و اجرایی شدن خواسته‌های مرتبط با توسعه شهرستان کوهرنگ در دستور کار قرار گیرد.


مرتضوی تصریح کرد: تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ایجاد سنگ‌شکن‌های سیار و جابه جایی سهمیه سیمان با مناطق دیگر، برای کاهش هزینه‌های تمام شده واحدهای مسکونی نیازمند بازسازی و نوسازی اقدام کند.


وی یادآور شد: عملیات احداث واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار و تا پایان خردادماه و یا تیرماه سال‌جاری قابل بهره‌برداری است.


معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بررسی دوباره از واحدهای مسکونی خسارت دیده در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را انجام دهد تا بتوان تسهیلات لازم در این زمینه را فراهم کرد.


وی گفت: واحدهای مسکونی نیازمند مرمت در این مناطق با کمک‌ها و تسهیلات ارزان‌قیمت به‌موقع انجام خواهد شد.


مرتضوی تاکید کرد: در طرح توسعه کوهرنگ به موارد متعدد و فراوانی مانند خروج این شهرستان از بن‌بست توجه شده است.


وی توسعه جاده‌های ارتباطی کوهرنگ به خوزستان را ضروری و عامل تسریع در روند توسعه این شهرستان دانست و افزود: توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.


معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: تامین اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از تونل‌های چری و تاراز در مسیر کوهرنگ به خوزستان با هدف تسهیل در ارتباطات باعث تسریع روند توسعه این شهرستان خواهد شد.


وی یادآور شد: در سند تحول شهرستان کوهرنگ در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ باید تمامی روستاهای دارای شرایط، گازرسانی تا از علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم از قطع درختان و حفاظت از محیط‌زیست اقدام شود.


مرتضوی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و توسعه گیاهان دارویی در منابع مختلف مالی، اعتبار مورد نیاز تامین و تسهیلات مطلوب پرداخت می‌شود.


وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: بهره‌مندی روستاییان از تسهیلات ارزان‌قیمت جزو دستاودرهای این طرح است.


معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری تاکید کرد: برای دامپروری صنعتی و سنتی طرح ارائه شود تا بتوان از تسهیلات مختلف مانند تبصره ۱۸ بهره‌گیری کرد.


وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای زلزله‌زده به بازسازی و نوسازی مساجد محل اقدام و برای تحقق این مهم تلاش و پیگری کنند.


مرتضوی تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های پرورش ماهی نقش اساسی در ارتقای وضعیت درآمدی و بهبود شاخص‌های اقتصادی و تولیدی دارد.


به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.


این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.


این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرد.


چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *