دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزارت خارجه اوکراین مدعی کشته شدن بیش از ۱۴ هزار نیروی روسیه

تهران-ایرنا- وزارت خارجه اوکراین ادعا کرد که تا روز شنبه ۱۴ هزار و ۴۰۰ نیروی روسیه در اوکراین کشته شده و هزاران تجهیزات ارتش روسیه نیز تخریب شده است.


به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از ” سی ان ان”، در بیانیه وزارت خارجه اوکراین در صفحه رسمی توییتر آن ادعا شده که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۵ فروند جنگنده، ۱۱۵ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۷۰ خودروی زرهی، ۲۱۳ قطعه توپ و تجهیزات دیگر متعلق به نیروهای مسلح روسیه نابود شده است. 
با این حال روسیه این آمار را تایید نمی‌کند. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۲ مارس، ۴۹۸ نیروی نظامی این کشور در اوکراین کشته شده است. 
از سوی دیگر آمریکا و ناتو ادعا می‌کنند که روسیه تاکنون ۳ تا ۱۰ هزار نیروی خود را در اوکراین از دست داده است. 
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 
 


 
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *